Djurparker iFokus

Djurparker

Etikettfoto
Läst 1817 ggr
sissie
0

Fototävling för Ady Gil 2

Nu får ni vara med och tävla om att få en donation till Sea Shepherd's båtbygge. Vi skickar en donation till Sea Shepherd i Vinnarens namn som sedan får ett intyg på donationen hem till sig att sätta på väggen.

Tävlingen är en fototävling med Tema: Min bästa djurparksbild.

Alla får bidra med tre bilder. Söndagen den 14 februari är sista dagen sedan låses tråden om omröstningen börjar. Omröstningen avslutas den 28 februari.

Mer om donationen hittar du här.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

SwedenZoo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag deltar gärna när man vet att pengarna går till något bra!

Det är så svårt att välja bilder, men jag kom till slut fram till dessa.

SJÖBJÖRN, FOTO: RICKARD SJÖDÈN

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

SwedenZoo
0

VARGAR, FOTO: RICKARD SJÖDÈN

(förstora bilden och titta i bättre kvalitet)

SwedenZoo
0

SIBIRISK Tiger, FOTO: RICKARD SJÖDÈN

sissie
0

Härliga bilder.Glad Gillade Sjöbjörnen där den sitter på stenen och ser ut att njuta av solen.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

promenixan
0

Nu har Rickard satt ribban högt, kommer någon kunna visa bilder som är bättre än detta? Tveksamt säger jag. Glad

Sajtvärd för mitt eget liv

nera
0

Fina bilder må jag säga. Ska leta efter några gamla bilder få se.

sissie
0

Bjud upp till kamp för valarnas skull.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

nera
0

Det vet du sissie! Glad Jag hade bara missat desss trådar då jag varit inne tidigare. Hänger int emed att läsa överralt på en gång.

Men självklart ska jag va med Inget snack om saken. Skrattande

medde
0

Vilka härliga bilder. Lycka till alla. Jag kommer att skänka en slant utan deltagande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
0

Jag också. Det räcker bra att se till att alla pengar kommer in till Sea Shepherd sen.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Exkat min tanke med, min vi ska väl inte delta i denna tävling. Bra att skylla på att man är Sajtvärd och slipper visa sin keff bilderOskyldig

nera
0

Just ja,,,,Om man råkar vinna fototävlingen, även fast man redan donerat sin summa - blir det alltå extra 40 kr i vinsten man får då som också går som donation?

Har jag uppfattat saken rätt eller?

sissie
0

Ska försöka förklara.

Alla pengarna som samlas in kommer att doneras till Sea Shepherd i vinnarens namn. Man måste inte donera för att vara med i fototävlingen och man kan donera utan att delta i tävlingen. Det är två skilda saker egentligen. En insamling och en fototävling. Att vinnaren i fototävlingen får ståta med sitt namn på donationen är mer en kul grej.Glad

Om man bidragit med 40 kr till insamlingen och vinner tävlingen så vinner man äran och ett certifikat på donationen, från Sea Shepherd. Den lär nog ta ett tag innan den kommer i brevlådan då Sea Sheperd befinner sig på andra sidan jorden. Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

nera
0

GladAhh, då fattar jag. Bra att du förklarade sissie.

AndreasS
0

Då får väl frilansfotografen bidra med några bilder.

Foto: Andréas Sandberg - Med fokus på kvalité

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

AndreasS
0

Min andra bild.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

AndreasS
0

Och så tredje bilden.

Samtliga bilder är tagna med en Nikon D70 på Parken Zoo i Eskilstuna i juli 2009.

sissie
0

Söta!Glad Gillar nog bilden på Meercat'en bäst av dina bidrag.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Vilka underbara bilder.

Men jag tror det glöms bort en liten sak, eller så är det jag som har huvudet under armen och missat något som vanligt. Juryn av bilderna!

nera
0

Ja, en jury vore väl bra att ha kanske Flört

Vilka vackra bilder. En annan har inte en chans att komma i närheten av era foton. Glad

Men sportslig som man är så ska jag bidra med en bild eller två.

medde
0

Men även en god amatör måste ju få chans. Bilden kan ju kanske säga mera, hmm,,, vem vet?

Starfall
0

Helt underbara bilder alla laddat in! Skrattande

Här kommer tre bidrag från mig, förstår om ni börjar skratta. Det är inte direkt lika proffsiga bilder som alla andra här i tävlingen. Men det kan vara kul att bidra iallafall Tungan ute

Första bidraget:
Pingviner (Eller något liknande) som var mycket nyfikna på besökarna. Jag blev helt kär i dessa två Kyss

Starfall
0

Andra bidraget:
Denna isjörn brydde sig inte alls om alla människor som tittade på den. Isbjörnen låg och latade sig och plötsligt började han klia sig på benet Skrattande

Starfall
0

Tredje bidraget:
Jag hade alltid trott att alla flamingos var exakt likadana i fjäderfärgen. Men så fel jag hade, när jag besökte Wuppertal Zoo i Tyskland för 2 somrar sedan fick jag veta att flamingon får sin vackra färg genom att äta krabba. Ju mer den äter, desto starkare färg som jag förstod det. Det syns ganska tydligt på denna bild vilka som ätit mest krabba ;)

nera
0

Vad kul Starfall! Vilka goa bilder du bidragit med. Jättehärliga Skrattande

medde
0

Starfall. Bilderna är ju toppen fina. Sen vill jag säga så himmla kul att du deltar i tävlingen.

Kramen till dig

sissie
0

På tal om jury. Tänkte faktiskt samla ihop alla bilderna och låta alla vara med och rösta. Detta är en gemensam sak alltihop att alla ska få vara med i alla lägen.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

nera
0

Toppen bra idé sissie Glad

sissie
0

Det lär bli ett jättejobb med tanke på hur många bidrag som redan kommit in.Glad Men allt för en god sak.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Starfall
0

#26 Tack medde, nu blev jag glad Skrattande

medde
0

#30 Skrattande

Super idée sissie

FunkyShrimp
0

jag tycker idén är jättebra. men jag tycker faktiskt inte alls det är så schysst att en person som vinner en tävling genom att skickat in bilder på djur ska få ett certifikat på att man donerat, när alla har gjort det. >_<

ALLA har ju donerat. Tycker isf alla ska ha ett certifikat eller ingen.

Sen är det inte direkt lätt att åka till en Djurpark nu och ta en massa foton, så man måste med andra ord ha en massa bilder hemma redan. Vilket jag tex inte har, så jag kan inte deltaga ens.

Tycker det ska ändras ;/

Jag vill inte donera för att nån annan ska få värsta certifikatet för det, och som kanske inte ens själv har donerat.
Hoppas ni förstår vad jag menar, att det inte riktigt är rättvist :P

nera
0

# 32 Välkommen hit förresten.

Den här doneringen och tävlingen är frivillig, så var och en får göra som man vill. Jag personligen vill bara kunna hjälpa till att donera en slant till Sea Shepherds, så de kan fortsätta att hålla på med det de gör - oavsett om jag vinner någon fototävling här eller inte.

Den här idén om en fototävling var ju bara ett roligt sätt att få igång människor.

Men var och en får göra som man vill.

Vänligen Carina Glad / medarbetare

medde
0

Kan bara instämma med det nera säger, tycker även så jag.

FunkyShrimp
0

#33 och #34. Det var ju inte det som var det jag pratade om :P
Om nån annan förstår vad jag menar så kan ni gärna svara på mitt inlägg.

Jag donerar gärna, men inte till för denna tävlingen som någon kommer få ett certifikat för, t.o.m om de inte ens donerat nåt själva. Isf ska ALLA som donerat få, eller INGEN. det är vad jag tycker är rättvist.

SwedenZoo
0

Jag tror att de som gjorde den här tävlingen ville göra är ju en rolig grej, med ett pris och som samtidigt för med sig något bra. Om du vill donera utan att vara med i tävlingen kan du ju göra det själv via Sea Shepherd´s hemsida.

medde
0

# 35 Tror vi bäggge förstår dig mycket väl.

Men vill du donera kan du gärna få en länk till Sea Shepherd och deras donation sida. Men valet är ditt att donera och välja om man vill donera även vilket man vill stödja med sin donation.. Så detta är enbart ettt donationförslag

Sea Shepherd-Make a donation

sissie
0

Hur är det där ute i vårt avlånga land. Finns det fler bilder?Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Tösa min sitter och funderar, och hon kommer med all säkerhet att bidra då hon bestämt sig vilken bild.

sissie
0

Låter jättebra.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Klart hon vill vara med.

Starfall
0

#39 Ser fram emot att se din tös bidrag Skrattande

medde
0

Ska peta till henne, men just nu är hon sjuk.

Starfall
0

#43 Usch då, du får hälsa henne att krya på sig. Kramar

medde
0

Tack snälla starfall. Lovar att hälsa till henne,

medde
0

Ni missar väl inte at det brja sakta men säkert komma till mitten av månaden, sen går det fort till slutet

Så även jag måste ta mig i kragen och lägga in bild

AndreasS
0

Sista dagen var ju igår enligt infon.

sissie
0

Japp sista dan var igår. Var borta igår så det blev en bonusdag idag. Men om en stund så låser jag tråden. Om en timme ungefär.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

sissie
0

Nu stänger jag denna tråd. Inom ett par dagar kommer jag lägga ut alla bilderna för omröstning. Alla kan vara med och rösta.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Inlägget är låst för nya kommentarer