Djurparker iFokus

Djurparker

Etiketterdjurparkersvenskadjurparkerskånesdjurpark
Läst 58 ggr
Carmarino
2024-02-27 13:27
0

Fjällräven Mei är på rymmen

Teorin är att hon fick hjälp av en Havsörn.

Den snövita fjällräven Mei är på rymmen i den skånska barmarksterrängen. Hur hon tog sig ur hägnet i Skånes Djurpark är en gåta. Fick hon hjälp av en Havsörn?

– Hägnet är intakt. Det finns inget uppenbart ställe där Mei skulle kunna ha tagit sig ut. Och i helgen hade vi en Havsörn i området, säger Anna Blinkowski, zoolog i Skånes Djurpark.

– Men hon är en ung, rörlig individ. Om hon hittat en svaghet i hägnet som varken vi eller alla de andra fjällrävarna som bott där har hittat, det vet vi inte.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/teorin-havsorn-hjalpte-fjallrav-att-rymma.f431398e-e355-5d4a-a620-f8f099ed5e24

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Den snövita fjällräven Mei är på rymmen i den skånska barmarksterrängen. Hur hon tog sig ur hägnet i Skånes djurpark är en gåta. Fick hon hjälp av en havsörn?
Tarotstollan
2024-02-27 20:00
1

Usch då, hoppas att de hittar henne snabbt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2024-02-28 00:37
0

#1: Ja, det hoppas jag också.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2024-03-01 17:27
0

Hon klarade sig tydligen inte, då hon hittats påkörd.
Så ledsamt.😢

Carmarino
2024-03-01 23:16
0

Fjällrävstiken Mei som rymt från Skånes djurpark har hittats ihjälkörd. – Det är ett sorgligt besked, vi är dock oerhört tacksamma för allt engagemang runt sökandet, säger Anna Blinkowski, ansvarig zoolog hos djurparken.
Tarotstollan
2024-03-02 00:22
1

Den som körde på henne borde väl insett att det var ett efterlyst djur som den körde på och ringt och anmält det som man skall göra men nej, feg och smet från platsen!👿😢

Carmarino
2024-03-02 00:30
0

#5: Ja, det är väl lag på att man ska göra det har jag för mig.