Annons:
Etikettsvenskadjurparker
Läst 1792 ggr
sissie
10/16/12, 9:06 AM

Ölands Djurpark får svidande kritik

Det är allt oftare som man hör om djurparker som på ett eller annat sätt inte "har råd" att se till att djuren har det bra. Djuren har inte valt att leva i parkerna så då måste ju människan se till att de har det lika bra eller bättre som sina vilda vänner.

Nu får Ölands Djurpark svidande kritik mot sin personalsyn och djurskötsel. Framför allt så har de för få anställda och under helgerna saknas djurvårdare så att djuren inte får mat efter ordning.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5310376

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
medde
10/16/12, 7:09 PM
#1

Det är en hel del "svidande"! kriktit som nu framkommit under dagen.

Det är nog hög tid attt gära något åt ledningen på den utsatta parken, visst kan mycket vara felaktigt, men som sagt det har nu varit under flera år den parken har haft "rykten" som blåser upp lite för ofta numera.

Skulle det stämma att djur har slagits  ihjäl med träkluba som det nu näms är det hög tid att vakna upp och det är snabbt

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
10/16/12, 7:18 PM
#2

Mera från dagens press Klicka här

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fawo
10/17/12, 2:55 PM
#3

http://www.aftonbladet.se/incoming/article15620481.ab

En till länk ang övergivna lejonungarna.

Jag tycker det är ganska självklart att man är tvungen att avliva djur som man inte kan ta hand om. (Dock har jag inte läst så nogrant och sett hur de gjorde), men att mamman hade lämnat lejonungarna kan de ju inte hjälpa.
Det är inte så lätt att uppnappa djur och det tar så otroligt mycket tid och energi. Man kan ju inte alltid göra allt :/

// Fawo (;

medde
10/17/12, 6:08 PM
#4

Senaste nu är att Polisen Kalmar anmäler Ölnads Djurpark för djurplågeri.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Alibi
10/17/12, 10:28 PM
#5

Har inte läst all kritik de fått men jag är ju uppvuxen med parken ganska nära och jag tycker att det länge har varit något knas med hela parken i sig, inte hört många bra ord om den faktiskt. Tyvärr!

I'm gonna let my little light shine

Eliinn
10/18/12, 1:08 AM
#6

Jag har heller tyvärr inte hört många bra ord om Öland…
Har tidigare klasskamrater från gymnasiet som hade praktik där och även säsongsjobbade där efteråt. Deras syn på djurskötseln var inte direkt positiv från de dem upplevde. Även att många av det anställda var polacker som vad jag kan minnas att de sa inte hade nån tidigare djurkunskap och jobbade med låg lön och många timmar.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Fawo
10/18/12, 8:57 PM
#7

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15633163.ab

"Extrema hot mot Ölands djurpark"

Fått öka säkerheten pga detta enligt Aftonbladet

// Fawo (;

medde
10/22/12, 10:09 AM
#8

#7 Det är verkligen att gå över grännsen, tycka vad man vill ,men att hålla på med dessa dumheter gör absolut inte saker bätttre, Utan enbart lika klantig som dom "andra" är

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fawo
10/22/12, 4:03 PM
#9

#8 håller med!

// Fawo (;

Maria
10/22/12, 4:04 PM
#10

Håller också med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bettan
10/29/12, 7:36 AM
#11

Zoologiska chefen i Kolmårdens Djurpark, ska vara samordnare, i en kommande utredning om kritiken mot Parken Zoo i Eskilstuna och Ölands Djurpark.

Folkbladet

Ha en bra dag

Sport iFokus

[sakring]
12/13/12, 5:41 PM
#12

Hörde detta om Ölands djurpark

http://www.svtplay.se/video/905641/11-12-19-15

medde
12/13/12, 5:54 PM
#13

Skam att både se och lyssna på. Men inte ett dugg förvånad då det här varit påtapeten och snackat har pågott ganska länge nu, Men som sagt så trist det här kan pågå än i dag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Bettan
1/31/13, 10:44 AM
#14

Svenska Djurparksföreningen som granskat Ölands Djurpark tycker att djurhållningen på parken fungerar bra, men kritiserar parken för bristande dokumentation.

Länk

Ha en bra dag

Sport iFokus

[sakring2]
2/20/13, 3:54 PM
#15

Ärendet är numera nedlagt. Det gick inte att stryrka något brott sa de på nyheterna i radion idag. Får väl se på Smålandsnytt ikväll.

Upp till toppen
Annons: