Annons:
Etikettdjurparker
Läst 2199 ggr
medde
7/11/12, 9:49 AM

Dödad av tiger Köpenhamn zoo

Nu på morgonen blev en ung man dödad av tigrarna på Köpenhamn zoo. Mannen upptäcktes av djurskötarna vid 07,,30 i morse, då var han redan död. Man misstänker att mannen kan ha klättrat på muren runt tigarna och ramlat ned. Men det finns även en misstänke om att mannen ville begå självmord.

Läs vidare på länkar nedan.

Aftonbladet

Jyllandsposten

Expressen

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Velinga1984
7/11/12, 9:57 AM
#1

Ja jösses, hur tänker man? Tigrar är vilda rovdjur, så hoppas verkligen inte dessa avlivas för folk är knäppa.

medde
7/11/12, 10:06 AM
#2

Jag kan inte tänka mig att det finns tankar om att avliva tigrarna. Man vet inte vilken Tiger som varit den mest agernade, Samt att det misstänks att som jag skrev ovan, han vill  ev ta självmord eller att han ramlat ned, men vad har man på ett zoo att göra då det är stängt samt att klättra runt tigrarna? Ingen skygga ska falla på dessa djur, som bara var det dom är tigrar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
7/11/12, 1:48 PM
#3

Artikeln inne på Aftonbaldet är uppdaterad Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Denna kommentar har tagits bort.
[Jimmy.L]
7/12/12, 11:53 AM
#5

#4 Det är en tråkig histora, att vinkla det till att få det som "god PR" är väldigt dålig respekt.

medde
7/12/12, 11:59 AM
#6

#4 Nu är jag inte med alls igen, vad menar du med god PR? Kan inte ser det goda i denna tragiska händelse

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[Havsödlan22]
7/12/12, 5:45 PM
#7

Jo jag tänker såhär, Köpenhamns Zoo har skött det hela väldigt bra, och framstått mycket  professionella. Polisen tycker att djurparken har god säkerhet. Jag jämför med den tidigare olyckan på Kolmården där den parken fick otroligt mycket kritik, och det hela blev en uppblåst skandal.  Och Jimmy, det finns PR i allt. Allt från naturkatastrofer till det här, det går inte att undvika att se. Och i det här fallet blev det väldigt tydligt. Visst är det en tragisk händelse men jag försöker se till hur de olika parterna agerat kring det hela, och pressen har i det här fallet varit väldigt duktiga, om man jämför med fallet i Kolmården där pressen agerade på ett sådant sätt så personer kände sig oerhört kränkta mm.

[Havsödlan22]
7/13/12, 12:16 AM
#8

Jösses, ni behövde väll inte ta bort min kommentar, jag förklarde ju utförligt hur jag menade.

medde
7/13/12, 10:22 AM
#9

#8 Jag eller någon  innom admin har inte tagit bort ditt inlägg, det är det automatiskamodereringsystem som tagit bort inlägget. Det är en funktion som finns på nätverket för medlemmar som har iFokus Insider. I och med det kan man klicka i anmäl inlägg, vilket är då gjort i detta falll. Blir det då för många klick i anmäl inlägg så tas det bort på automatik, och det är det som hänt ang ditt inlägg

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Havsödlan22]
7/13/12, 1:15 PM
#10

Jaha okej. Vill också förtydliga att jag inte menade något som helst illa med min kommentar om någon uppfattade det så.

medde
8/17/12, 9:18 PM
#11

Nu är det klart ang Obduktionen om mannen som dog hos inne hos tigrarna. Vilket återges en del av i en artikel. Int eför den förklarar varför mannen var där på natten och agearde som han gjorde men en del visar den

Länk till artikel

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SwedenZoo
8/18/12, 12:31 AM
#12

Usch, det här var en himla jobbig händelse alltså. Så tätt inpå det som hände uppe i djurparken… Obestämd

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

medde
8/18/12, 10:04 AM
#13

Tycker inte dessa händelser kan jämnföras, då den i Danmark verkar vara en man som mådde mycket dåligt och även vid händelsen var påverkad. Även en misstänke om att han själv tog sig in till djuren.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: