Nu när det är så mörkt och trist ute kommer jag att tänka på alla vackra och färgglada fjärilar som finns.
Vi pratar mycket om djurparker hit och dit, här och där, men ingen pratar om Fjärilshuset i Hagaparken, Solna/Stockholm. Där finns också ett fågelhus.
Jaha vad är då detta. Jo går man in i huset så står man mitt bland en massa olika fjärilar, både från vår natur och andra områdens natur. Vissa fjärilar har en tråkig färg, vissa är färgglada och vissa ser man knappt. De sitter på växterna som finns i huset eller flyger omkring. Någon kan sätta sig i ditt hår eller på din axel. Allt känns fridfullt och man är full av beundran för alla dessa fjärilar. Det finns visst 700 fjärilar där
I anslutning till Fjärilshuset finns Fägekhuset. Vad tror du det finns i det huset. Jo, små exotiska fåglar av olika slag.
Husen är väl värda ett besök och har öppet året runt.
Foto:
This file is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license. Attribution: I, Holger.Ellgaard
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag bor i Solna och har varit där några gånger. Det är helt otroligt där
Vi var där för en månad sedan ungefär.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
De är fint där
Vad jag kommer ihåg var det bara en avgift. Man gick genom den ena för att komma till den andra.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Det stämmer, bara en entréavgift. Vi var där för bara några månader sedan. Jag föredrar att besöka fjärilhuset under sommaren, mest på grund av kläderna :)
Men jag blir inspirerad varje gång, tittar väldigt noga på inredningen och förstås jagar fjärilar… med blicken
#19 även bättre! då har vi också något att se fram emot :) fantastiska fjärilbilder.