Annons:
Etikettsvenskadjurparker
Läst 3478 ggr
Leffe
12/7/11, 11:57 AM

Krokodiler hotas av avlivning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla djur är nu borta från konkursdrabbade Charlottenbergs Djurpark utom krokodilerna. De har ännu inte fått nytt hem och det har gått mer än tre månader sedan konkursen.

Ingen Djurpark verkar vilja ha dem och en anledning är att de flesta djurparker redan har krokodiler. De är rädda att de inte skulle komma sams med de från Charlottenberg.

Samtidigt kräver Jordbruksverket intyg på krokodilernas ursprung, Det har ännu inte gått att fixa.

Får konkursförvaltaren inte tag på ny ägare åt dem måste de avlivas.

Annons:
Gittan
12/7/11, 12:41 PM
#3

Hoppas det löser sig.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Ypsilon1
12/8/11, 12:54 PM
#4

Det hoppas jag med! Att någon annan Djurpark kommer att vara intresserad av de fina krokodilerna.

medde
12/11/11, 11:33 AM
#5

Den här måste jag läsa vidare igen, samt in på länkarna och se vad som skrivs

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ypsilon1
2/1/12, 8:56 AM
#6

Ny hopp för nilkrokodilerna. En ungersk krokodilfarm kan ta hand om dem, om myndigheterna kommer att godkänna resan. Stamtavla och intyg saknas, och tidigare ägare har anmälts för illegalt införsel av utrotningshotade djur.

se också på tv4 nyhetern

Annons:
Westman73
2/4/12, 1:54 AM
#7

hoppas att det löser sig :)

[Lilllufsen]
2/5/12, 10:16 AM
#8

Vaför kan mann inte låta dom flytta bara för ett papper inte finns. Mann behöver väl inte låta dom jöra barn

medde
2/5/12, 1:46 PM
#9

Någon som vet hur det gått i den här lite tråkiga historien?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ypsilon1
2/5/12, 3:11 PM
#10

#8 man får hoppas att myndigheterna kommer att göra ett undantag och godkänna :)

#9 det sista jag har läst var de letade vidare efter intyg och stamtavla och att tidigare ägare till krokodilerna var faktsikt en Djurpark i Skara.

medde
2/5/12, 3:17 PM
#11

#10 Skara? Vilken kan det vara. Jag vet ingen där utom en Djurpark som är tillhörande lekplats för barn och på den är det väl enbart kaniner, getter osv Tror den heter Mössebergets djurpark

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ypsilon1
2/5/12, 3:41 PM
#12

Här är min källa

Det kan vara att det handlar om en Djurpark som inte längre finns eller som bytt profil?

medde
2/5/12, 5:35 PM
#13

Tack då fick jag trådar..

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Ypsilon1
2/7/12, 7:21 AM
#14

Tack för länken, det var då en annan konkursdrabbade park.

Leffe
2/7/12, 10:18 AM
#15

Såg slutet på ett TV-program i natt "Landet runt" om Rune Säther och krokodilerna. Av det lilla jag så av inslaget så är allt klart för flytt, men polisen måste först göra klar sin utredning om brott

Ypsilon1
2/7/12, 11:44 AM
#16

Tack för tipset och uppdateringen. Man kan fortfarande se reportaget på svt play, om man söker för Landet runt (del 4 av 44 , sändes feb. 5) från minut 6.17

Jag måste hålla med programledaren - Rune Säther är verkligen värd all beundran.

medde
2/7/12, 12:03 PM
#17

Ska klicka mig in på länken och se repotaget,,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Moa-]
2/10/12, 10:52 AM
#18

Medde; Mösseberg ligger utanför Falköping, som i sin tur inte ligger så långt från Skara. =)

medde
2/11/12, 9:47 AM
#19

#18 Ok.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: