Djurparker iFokus

Djurparker

Etikettfoto
Läst 6409 ggr
[peter54]
0

I min egen lilla ormpark …

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… bor bland annat den här ettåriga kaliforniska kungssnoken tillsammans med en syster ur samma kull. De är på väg att flytta hemifrån.

[peter54]
0

Här bor också, som jag tror, en av världens absolut största sinaloamjölksnokar. Han kallas "Röde", han är 170 cm lång och väger omkring 2 kg vid 11 års ålder.

Den här bilden är ett par år gammal, så han är lite större nu än på bilden.

[peter54]
0

En annan innevånare i min egen lilla Djurpark är den här ettåriga Durangokungssnoken.

[peter54]
0

Å så bor den här lilla ettåriga variabla kungssnoken av Leonis fas här. Han kallas "Agent Orange".

[peter54]
0

Hans framtida partner kallas "Lime" och hon är två år.

[peter54]
0

Det här är Durangohonan till killen i #2, men hon är ett år äldre.

[peter54]
0

Den här ettåriga variabla kungssnoken "Twister", finns också i min egen lilla Djurpark, han är av mjölksnoksfas. Den variabla kungssnoken är en av tre underarter av mexikansk kungssnok. Den kallas variabel eftersom den kan se ut i stort sett hur som helst och en kull på tio ungar kan vara helt olika varandra allihop.

[peter54]
0

Här finns tre olika underarter av mjölksnok, dels sinaloamjölksnok som syns i inlägg #1, men också pueblomjölksnok av aprikosfärgad fas. Den här kilen är 1 år gammal.

[peter54]
0

Hans framtida maka är ett år äldre och lite mörkare i färgerna.

[peter54]
0

Den tredje underarten av mjölksnok som finns i min egen lilla Djurpark, är Hondurasmjölksnok av amelanistisk fas, det vill säga att den saknar svart pigment. Detta är en hona som på bilden är ett år.

Hondurasmjölksnoken är den enda av de 25 underarterna av mjölksnok som uteslutande lever i regnskogsmiljö.

[peter54]
0

Här finns ett par nästan vuxna kaliforniska kungssnokar av varianten "desert banded 50/50". Detta är den treåriga hanen som är född i Skåne.

[peter54]
0

Jag avslutar den här bildsviten med honan till hanen i föregående inlägg. Hon är ett år yngre, fast nästan ikapp storleksmässigt och hon är född här hemma. Hon var nr 11 i sin kull och följdaktligen kallas hon "Elvan".

Hoppas bilderna är till belåtenhet Glad

Stephanie
0

Så hemskt fina dom är! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Leffe
0

Otroligt fina bilder och motiv

fliza
0

Peter54! Nu värkar det  som vårt terareum är borta till mina små älsklingar! har du ev ett littet terareum som vi kan köpa???

Mamma måste först bara byta däck på bilen inan vi kan åka.

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

sissie
0

Ett gäng snyggingar helt klart. Nr 9 gillar jag skarpt.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Gittan
0

Jag tycker ormarna på bilderna är fina och färggranna, men jag vill inte vara nära en orm.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[peter54]
0

#14 Det finns burk om du behöver. Varför svarar ni inte på meddelanden?

#16 Människan är den enda primat som inte föds med ormrädsla, så om man som du är ormrädd, så är det någon som lärt dig att vara rädd för dem. Det går att avhjälpa och det är inte ens särskilt svårt.

Glad

Gittan
0

#17 Jag har varit rädd för slingrande djur sedan jag var liten och jag vaknade på morgonen med två daggmaskar slingrande på mig. Det var min syster som lagt dit dem. Ja efter det är jag livrädd för mask och orm.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

fliza
0

17# jag har fått ett om terareumet som jag svarat på men är det något mer jag eller mamma vet inte vilka medellande nu pratar om???

Men jag ska prata med mamma.

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

sissie
0

#18 Taskigt av din syster. Ormar är så trevliga djur. Och många av dem är väldigt lugna.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg