I min egen lilla ormpark …
Den här ettåriga variabla kungssnoken "Twister", finns också i min egen lilla Djurpark, han är av mjölksnoksfas. Den variabla kungssnoken är en av tre underarter av mexikansk kungssnok. Den kallas variabel eftersom den kan se ut i stort sett hur som helst och en kull på tio ungar kan vara helt olika varandra allihop.
Den tredje underarten av mjölksnok som finns i min egen lilla Djurpark, är Hondurasmjölksnok av amelanistisk fas, det vill säga att den saknar svart pigment. Detta är en hona som på bilden är ett år.
Hondurasmjölksnoken är den enda av de 25 underarterna av mjölksnok som uteslutande lever i regnskogsmiljö.
Så hemskt fina dom är! 

Mvh Stephanie 

Otroligt fina bilder och motiv
Peter54! Nu värkar det som vårt terareum är borta till mina små älsklingar! har du ev ett littet terareum som vi kan köpa???
Mamma måste först bara byta däck på bilen inan vi kan åka.
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
Ett gäng snyggingar helt klart. Nr 9 gillar jag skarpt.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jag tycker ormarna på bilderna är fina och färggranna, men jag vill inte vara nära en orm.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#14 Det finns burk om du behöver. Varför svarar ni inte på meddelanden?
#16 Människan är den enda primat som inte föds med ormrädsla, så om man som du är ormrädd, så är det någon som lärt dig att vara rädd för dem. Det går att avhjälpa och det är inte ens särskilt svårt.

#17 Jag har varit rädd för slingrande djur sedan jag var liten och jag vaknade på morgonen med två daggmaskar slingrande på mig. Det var min syster som lagt dit dem. Ja efter det är jag livrädd för mask och orm.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
17# jag har fått ett om terareumet som jag svarat på men är det något mer jag eller mamma vet inte vilka medellande nu pratar om???
Men jag ska prata med mamma.
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
#18 Taskigt av din syster. Ormar är så trevliga djur. Och många av dem är väldigt lugna.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!