Etikettdjurparker
Läst 2343 ggr
torre
2011-09-11, 20:59

Prao

Letar efter prao på någon Djurpark. skulle gärna ha något förslag på något ställe.

Fawo
2011-09-11, 21:33

Finns väldigt många djurparker, men så få som tar emot.

Jag får praoa på djurparker tack vare skolan, men de säger att söka på egen hand är helt hopplöst.

Djurparker finns över hela landet, så kolla efter närliggande (eller om du vill åka längre bort) och ring/gå dit och visa intresse samt lämna över någon beskrivning om dig själv och varför du vill praoa där osv.

// Fawo (;

WiggoLina
2011-09-11, 23:17

När jag gick Djurvård på gymnasiet lyckades jag aldrig få någon praktik på Djurpark, delvis pga att så många gymnasium har "förbestämda" praktikanter. Alltså att de har avtal med särskilda skolor.

Nu när jag varit arbetslös sökte jag jobbpraktik (från arbetsförmedlingen) och fick svar från Parken Zoo, åkte dit på möte och fick 3 månaders praktik :D Slutade sen med att jag blev kvar på säsonganställning över sommaren ^^

Mitt tips är att ta reda på i förväg när ni ska ha praktik, och var ute i god tid. De platser som inte redan är uppbokade blir det snabbt. Parken Zoo vet jag har både avtal med en del skolor och tar emot andra praktikanter, så sök dit. Trevligare park och arbetare får du leta länge efter ;)

En klasskompis till mig hade praktik på Furuvik, har aldrig varit där själv men har bara hört gott om de också. Där ska det tydligen vara ganska lätt att få praktik om man är ute i god tid.

medde
2011-09-12, 09:03

Hoppas dina svar hjälp dig.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen