Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 1704 ggr
Leffe
6/17/11, 11:07 AM

Tala med valar

Den arktiska vitvalen är svårflirtad. Därför lät den ryska dykerskan Natalia Avseenko kläderna falla. I över tio minuter, i nära nollgradigt vatten, simmade hon naken med valarna.

Läs mer

Annons:
Maria
6/17/11, 11:12 AM
#1

Jag är mest imponerad av att hon inte drunknade eller frös ihjälSkrattande

Sedan är det ju lite obehagligt att de "lurar" dessa vilda djur för att fånga dem till djurparker.

Vet inte riktigt vad jag tycker därObestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

medde
6/17/11, 12:16 PM
#2

Jag gillar inte dte här alls, för det hela syftet med den här är att fånga dessa belugas och ta dom till marin parker runt om i världen.. Så deras dagar i frihet är räknade.

Jag har jobbat med delfiner en gång i tiden, och där sa vi alltid att dom absoluta smartaste är ju beluga.. Inte kan man ge dessa djur en dräglig tillvaro i pool!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fawo
6/18/11, 11:08 AM
#3

Det låter ju helt knäppt…. Varför fånga in dem om man har upptäckt ett annat sätt att kunna vara nära dem i det vilda?
Det är väl det som är poängen med hela djurparksgrejjen, att bevara för att de sedan ska få vara fria?

De som sitter i Djurpark är väl meningen att det ska vara djur som inte KAN leva i det vilda i dagens läge av olika skäl.

// Fawo (;

medde
6/18/11, 11:35 AM
#4

Beluga är en makalöst charmig varelse, och detta ger en stor publik i världens marinparker.. Vidare är det otroligt lättlärd och kan sjunga riktigt vackert. Förr i tiden av sjömännen kallades Belugan havets kanariefågel just för sin fina sång..

Så tyvärr är Belugan eftertraktad i parker. Men den hör absolut inte hemma i ett "shots glas" Utan ska vara ute i det fria,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
6/18/11, 11:40 AM
#5

Se bara deras smart, Att göra och blåsa ringar under vattnet! Belugan är nog den enda valen som kan även dra på smilbanden.. Om du ser en delfin eller Orca så är ju ansiktet stelt. Det finns så mycket posetivt med dessa underbara varelser att parker vill ha dom, vilket är så beklagligt samtidigt. Deras charm och smarthet fäller dom

Men jag vidhåller igen, inte i en pool ska dom vara!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
6/18/11, 11:48 AM
#6

Ett stort problem för vitvalarna i det fria är utvinning av olja i de artiska områderna. Vitvalarna störs av människornas aktiviteter. Hur illa mår de då inte i fångenskap…

Annons:
medde
6/18/11, 11:51 AM
#7

Här är ett "typklipp" som gör mig så ledsen. Här utgör belugas en roll endast som leksak i Moscows delfinarium. Bara poolen får mig att rysa..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fawo
6/18/11, 12:00 PM
#8

#7 Rynkar på näsan

Varför kan man inte göra djurparksmiljöer mer… Naturlika? Typ kanske bättre botten, växtligheter? Botten kan ju förstöra sikten genom att smutsa ner, men växter borde man ju kunna fixa.. Mer kullar, inte bara helt platt botten… De sätter ju igång hjärnaktiviteten också! Mer ekolod, mer "undvika".. They need it!

// Fawo (;

medde
6/18/11, 12:11 PM
#9

Mycket har med att hålla shotsglasen fria från bakterier, vilket då detta försvårar..Då dom lever i onaturligt miljö så slås även deras imunförsvar ut. Vilket gör dom väldigt känsliga för infektioner

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fawo
6/18/11, 12:13 PM
#10

Men vad orättvist… Skrikandes

// Fawo (;

medde
6/18/11, 12:14 PM
#11

Visst är det..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: