Annons:
Etikettdjurparker
Läst 6350 ggr
medde
4/1/11, 1:02 PM

Tilikum tillbaka i rampljuset

Under gårdagen gjorde Tilikum sin comback på Sea World. Efter har varit borta från offentligheten under ett år.

I går gjorde Tilikum sin comeback på Sea World inför en stor publik. Det är nu över ett år sedan Tilikum dödade en av sina skötare på Sea World.  Späckhuggaren har under detta år hållits undan för publik och offentligheten. Det sägs från Sea World sida och Tilikum är i toppskick och en trygg individ numera.

Kritiker menar annat och ser det som en tidsfråga när det kommer ske en olycka igen med Tilikum som inblandad återigen, då Tilikum varit inblandad i tidigare dödsolyckor.  Eller av någon av de andra späckhuggarna.

Jag är ärlig och gillar inte detta alls.

Artikel från pressen

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
4/1/11, 1:41 PM
#1

Jag tror inte det kommer att fungera om han inte är drogad på något sätt

Ypsilon1
4/1/11, 1:42 PM
#2

Jag gillar inte alls att späckhuggaren får framträda. Jag tycker också att det är nästan omöjligt att erbjuda dem lämpliga förhållanden i fångeskap, men jag förstår att i vissa fall har man inte annat val

medde
4/1/11, 3:31 PM
#3

För mig kan detta enbart tyvärr sluta på ett sätt. Det kommer att hända något igen på Sea World.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[090403]
5/19/11, 4:54 PM
#4

Jag tycker det är bra att han ändå är tillbaks igen. Egentligen hoppas jag på att han ska få flytta till en seapen istället, men sålänge han är kvar på seaworld så… När han inte var med tidigare i showerna innebar det att han var helt isolerad från övriga flocken, han hölls nästan hela tiden ensam antingen i den poolen med tak elr "DWS" poolen. Finns så många sorgliga filmer på youtube när han bara ligger där och flyter. (detta pågick alltså i över ett år!) Nu när han är tillbaks i showen får han iallafall umgås lite med trua och delta under träningar..

medde
5/20/11, 9:18 AM
#5

#4 På ett sätt har du absolut helt rätt i det du säger om Tilikum, visst ska det vara med sällskap och ingen insolering, Men det jag är av åsikten, späckhuggare ska inte alla vara i marinparker.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: