Djurparker iFokus

Djurparker

Etikett: djurparker
Läst 1154 ggr
medde
0

Drömkursen att gå på.

Kan det här var ett drömjobb? Man har nu en möjlighet att få gå kurser på  ABC Dolphin Trainer Academy. Dom har kurser i grundträning och vidare utbildning. Kurserna är redan nu i vår och in på sommaren finns de kurser. Okey det är inte kostnadsfritt och ligger inte nära oss här i Sverige, men visst är det en ljuvlig tanke att få "drömma" lite en stund. Jag har haft både turen och lyckan att få jobba med delfiner. Vilket gav mig ett minne för livet.

Mer info kan du finna på ABC Dolphin Trainer Academy hemsida

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
0

Jag tror att jobba med djur över huvudtaget är ett minne för livet fast jag kan tänka mig att delfiner kan vara något utöver det vanliga. Kurserna verkar vara bra

medde
0

Stämmer bra LeffeD.  Min tid på marinparker gav mig oändliga minnen. både av gott och ont.

Ypsilon1
0

Kursen låter väldigt bra om man har tiden och pegarna. Jag tänker istället beställa dvd-n om "animal training" från dem. Det verkar vara väldigt bra.

Tack medde för länken!

medde
0

#3 Det är så det är , pengar och tid,.. Så har jag även en familj som jag inte lämnar för några vilda hästar i världen.

Kul du gillade länken.

CaithSith
0

Erbjuder inte Kolmården liknande kurser också?

Vi fick gå en tredagars etologikurs där när jag gick djurvård, vi fick föreläsningar, de visade när de tränade delfinerna+att vi fick gå in till vargarna.. Men det kanske bara gäller skolor och liknande som får ta såna? Det var häftigt iaf Glad

Gittan
0

Tänk om man fick börja om. Då vore detta något att göra.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

Drömmar, men det var ju lite så jag skrev i början..

[isdrakee]
0

När jag var i yngre tonåren ville jag bli delfintränare, tur att sådana utbildningar inte fanns på den tiden, hehe.

medde
0

#9 Varför inte? Jag har jobbat på en marinpark och det är ett av det bästa jag gjort.

Välkommen in hit kanske jag även ska passa på att säga.