Vi kampar å tittar på jur
nu har vi sköpt en lap top så vi kann internetta i teltet. så ja kan rapårta här. vi bor i telt. när mamma å hons sambo ä ute ä de jurpark i teltet. syrran, bonzo å nåra myggor. de ä altså bara en liten jurpark men vi har vari på större. vi har vari i Skansen å på furuvik. i da ska vi till tåmteland. de har jurpark där å. hej då från mej
jo ja har sett värdens största brygga. ja juger inte men den gikk från marken långt ut i havet
Hej Lillfufsen
Hoppas du har det riktigt bra! Vi saknar dig i massor här på sajterna. Hoppas du berättar om alla djur du kommer att få se, och hur det var. Vilket är ditt favorit djur?
Kramen från medde som saknar dig i massor
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
I Tomtelands Djurpark finns bland annat tomtens renar
Till tomteland villjag åka!
Vart ligger tomteland?
Låter riktigt mysigt att campa och greja 
Med vänliga hälsningar
Chess
på tåmteland fikk ja fiska å åka båt i sjön. vi va i tåmteverkstan å syrran fikk träffa tåmten. oj va hon va lykklig. hon tror på tåmten. vi fikk se troll å äljar. vi var där 2 dar. nu ska vi åka å träffa björnar å leparder. hej då
#7 Det låter ju som ni har en toppen bra semester. Tror inte du på tomten?
#7 Då ska ni till Orsa med andra ord
idag har vi åkt å kolla björnar stora å små. de vitabjörnarna missa vi men vi såg lepard men hann inte med varjen å lo? de var massa jur där som heter rovjur å är visst farliga. vår kmra har gått sönder eller jag haft sönder den. jag fikk låna en kamra å kamra vårt telt. i morrn ska vi åka till äskiltuna å se jur nesta dag. här bor vi med vårt telt
Det är din mamma framför tältet eller hur. Hälsa henne och oskarshamn
Är det en synvilla eller står tältet i en rejäl lutning?
12 teltet står i en bakke men det flyttades sen
11 strunta i henne hon är altid i vägen
alla såver redan bara jag å bonzo vaken. nån blir nog arj på mej i morrn när batterit i datorn är slut
Det är lite jobb att bygga tält, har erfarenhet :D Säg inte att ni flyttade det också :O Måste ha varit dö jobbigt
#14 Det är inte så jobbigt tycker jag och det var jag som fick bygga upp det igen, men man börjar få bra snits på det. Tänkte inte på att det stod i en backe. Det var sambons som klagade att det inte gick att bo snett. En del är lite kräsna
.
För övrigt kan jag tala om att det blir ingen rapport från Lillufsen idag. Han ligger på sjukhuset med sin mamma. Det är något eller några insektsbett han inte tålde utan svullnade upp och fick ont. Ligger kvar över natten för observation.
#15 Oj då. Då är inte semester så bra just nu.
Men efter detta kan det bara bli bättre.
Krya på dig lillkillen:-) både jag och fliza hoppas du snart mår riktigt bra igen.
14 jag titta bara på å de va inte så svårt. 17 tack. nu är ja bra ijen å får medcin.
de va två eller tre jetingar som stickade mej. medcinen jag får heter foto på sonen tror jag mamma sa den heter å den ska va bra å jag ska ta den nåra dar sen ska jag ha den i resrv om de händer ijen me jeting. nu ska vi till parken soo i äskiltuna hej då
i da såg vi en massa fina jur på parken soo å åkte karusell. då svor nästan mamma för de kom regn. Skelle tykkte de var härligt me regn men se de tykkte inte mamma. hon blev lite sur på honom men jag tror de mest va på skoj. sen åt vi hamburgare me påmpes. Nu är vi i teltet. mamma å syrran ligger i sina sovsäkkar å klagar på att de ä kallt. ja å skelle sitter i uteteltet å myser för de är kul när regnet smatrar mot taket
#19 Vad är foto på sonen för medicin?
#20 Det regnar här också.
#19 medde säger att du måste mena cortison. Stämmer det?
Jo det är det han menar. Hans mamma och jag sitter nu här och lyssnar på regnet medan barnen sover. I morgon ska vi ta oss mot Borås och Boråsparken. Vi hoppar över Kolmården för där är det alldeles för dyrt. Familjen kan för nästan samma pris besöka två andra djurparker.
Nu är det en dam här som tänker dra ur modemet från datorn om jag inte stänger av den nu.
Helt underbart fundigt med cortisonet. för visst stämmer det på ett sätt.
#23 Då är det lika bra du lämnar datan!! Hejja Gittan!
nu teltar vi en stund från borås. i morron ska vi titta i jurpark. Vad mykke jurparker de finns i sverje. nu ska jag va på en andra sida. hej då
Du har mycket att göra Lillufsen.
hej tant eva. nu ska vi åka till juren i borås
i jurparken hela dan i da nu. en kul jurpark å jag tykkte bäst om björn å sebrorna. ser ut såm en randig häst me svarta å vita ränder. är trött nu ska sova. i morrn ska vi till hammsta å se små hus å sagolan
Kan tala om att Lillufsen sover som en stock sedan en halvtimme tillbaka. Han fick inte ens av sig kläderna.
Nu är vi hemma igen. Barnen sover redan. Jag är också rätt så trött. Jag fick köra hela dagen då gubben kände sig lite dålig, men hem kom vi som sagt.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
i går för en stund sen kom vi hem. sist va vi på lisseberj å den va sror men kul
Välkommen tillbaka hem till hemmets lugna trygga vrå-
Låter som ni haft det helt underbart!
Det var en väldig Djuparks Turne ;D