Lejon ungar hotas av avlivning
Det har fötts 3 stycken lejonungar i Borås Djurpark. Men tyvärr var det endast en liten tös. I detta nuet letas det efter nya hem till dom 2 hanarna i kullen. Annars kan dom hotas av avlivning. Då dom kan bli ett hot för den befintliga flocekn vid könsmognad.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hoppas de hittar ett "hem" för dem.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Samma gamla visa när det föds lejonungar, Tänk efter, Hur många lejonungar överlever i det vilda? Nu ska jag inte säga att jag är för att avliva men hellre att de får somna in än att de tvingas på i cementbunker i ett trångt kinesiskt zoo
Visst önskar vi inte dom ett liv i en bunker, självklart.
Att överleva i det vilda, ja då har dom fått en chans och faller dom ur där så är det livets gång, men i detta fall är det människan som avgör ödet inte naturens gång.
Detta är väl baksidan med djurparker. Ingen kan avgöra hur många ungar det blir eller viket kön det blir. Självklart ska inget djur hamna i en cementbunker. Det var därför jag skrev "hem". En betongbunker är i mitt tycke inget hem. Visst går många ungar bort i naturen och jag håller med #3 det är skillnad på naturens lagar och människans.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Kloka ord GittanL