Sea world olyckan
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fann några klipp inne på "tuben" från några nyhets Tv klipp runt om i världen. Tycker dom är ganska bra då lite fakta kommer även fram om späckhuggarna som finns runt om i olika marinparker.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Det var ett av de bättre inslag jag sett på länge! Istället för att bara leverera en nyhet, så gör de faktiskt ett försök att förklara hur det kunde vara möjligt.
Stefan - Modellbyggare
Så nära en olycka även här för flera år sedan, klappa på vattenytan var tur denna gång.. Men jag tycker nog att späckhuggarna inte ska vara på marina parker.

Blir inte djuren stressade av allt ljud och ljus som de har i föreställningen?
Stefan - Modellbyggare
Kan inte svara för dessa, men delfinera jag jobbade med hade det sina dåliga dagar, och då var det väldigt jobbigt med förställningen och ljuden var inte så kul heller med hurr rop och applåder för dom, allt blev och vart fel., men vissa dagar vart dom "taggade" i stället till max. Allt beronde på humör för dag.

Tyckte bara att de öste på bra med effekter, och i tanke på hur känslig hörsel de har så skulle det vara stressande…..en tanke bara!
Stefan - Modellbyggare
Det tror jag med av det jag sett från filmer därifrån. Det är ju något helt annat än den marinaprken jag jobbade på. Sea World är ju mera för gliter ocg´h glamor, Så visst har dom det med all säkerhet jobbigare än ´på parken jag var på. Det kan inte vara kul alls.
Var jobbade du medde? Och var det med flasknos delfiner?
Var på Kolmården när jag var 12 tror jag, och tittade på delfinshow. Då var det en av delfinhanarna som skulle hoppa jättehögt upp i luften och kicka till en boll med stjärtfenan. Han missade och vart helsur enligt tränarna.
Tränarna uppmanade publiken att klappa händerna i takt för att peppa honom att försöka igen. Vilket han gjorde efter ett tag.
Det kan ju ha varit intränat eller så uppskattade han aplåder. Jag kan tänka mig att applåder och hurrarop inte stör dem så värst mycket då de själva är rätt flitiga på att klappa i vattenytan och snackar en hel del även i det vilda.
Däremot kan jag tänka mig att hög musik i ljudanläggningar och ljusshower är störande. Och har man vaknat på fel sida så är det nog väldigt irriterande.
Jag kan tänka mig att delfiner har en högre tollerans för "oljud" än andra marina djur. Jag minns dock inte att de hade musik över huvud taget när jag var där men det är ju också 30 år sedan.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#8 Nu är det mycket, och hög musik.
Beror mycket på vilken park man är i.
Jag menar då i Kolmårdens delfinariu.
#11 Aha. Ok.
På marinparken där jag jobbade hade vi det ganska cool med musiken under själva showen. Men full ös innan och efter..
Jag är också negativ till att ha späckhuggare på zoo. De ska inte ha en basäng utan en hel sjö minst i fångenskap. En stor sjö.
Wrooom!
Instämmer helt och hållet med er ovan mitt inlägg.
Det förekommer just nu disskutioner om att släppa Tilikum fri. Men i sådant fall skulle hela gruppen få släppas ut. Det till kommer ju mycket negativt genom att släppa fångenskaps djur i naturen. Tex. de här kan ju inte jaga!
Men visst vore det härligt att kunna släppa ut alla späckhuggare i naturen, där de verklige hör hemma?
Här kommer ett klipp från YouTube.
När det gäller späckhuggare så tror jag nog att de inte blivit tillräckligt domesticerade för att ha tappat sina instinkter. Dessutom så är de smarta och har hög intelligens.
Wrooom!
Fick låna denna bild. Den säger en hel del om vad han tycker om det och vad nog många många andra tycker också.
Bilden är gjord av en medlem på Sea Shepherd's Forum som heter lucsali.
Wrooom!
Inte kan man bara släppa ut späckhuggarna igen. Det är en lång kostsamt plan som tar mycket tid, dock även om det skulle kunna genomföras. Vilket jag inte alls tror på.
Se bara på hur det gick för Keiko! Inte fungerade det som på räls, fri med dock inte fri,.
Nej det ärklart att man inte kan släppa dem i havet utan tillsyn, men det måste gå att ordna något slags mellanting så att de slipper vara i en trång bassäng hela livet.
När allt kommer omkring så hålls de inte i fångenskap av någon annan anledning än ren profit.
#18 Råkade vara inne på Sea Shepherds forum förut och såg inlägget. Det är väl du som ska göra en havs djurs hemsida?
Nopp. Bara en vanlig enkel hemsida om mig själv och vad jag gillar, med lite roliga länkar och tips. Verkar aldrig bli färdig med den dock!
Faktasidor får andra hålla på med.
Wrooom!