Djurparker iFokus

Djurparker

Etikett: nationalparker
Läst 1513 ggr
bluemary
0

Djuren och stark kyla

Tänker på djur som giraffer o s v som väl egentligen
tillhör mycket varma klimat. Är de inne hela vintern
och var ?

sissie
0

Dom har stallar som de bor i på nätterna och under andra tillfällen då tex hagen behöver en genomgång m m. Antar att de bor där under vintern.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

SwedenZoo
0

Alla djur i svenska djurparker (förutom svenska hjortdjur, tex älg) har inomhusstallar i anslutning till utomhus anläggningen vilka används under natten och när det är kyligt. Specielt viktigt är det för apor, noshörningar , giraffer och elefanter. Vissa exotiska djur klarar vårt klimat relativt bra, men måste alltid ha tillgång till inomhus anläggning.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

Tom-B
0

Många, nästan de flesta, djuren klarar kylan bra. Det är kombinationen av kyla/vind eller mest kyla/fukt, som är besvärligt för dem. Dålig renhållning inne i stallet kan alltså vara väl så besvärligt trots varmare temperatur.

Det kan också vara vissa partier på djuren som är mer känsligt än hela djuret i sig, t ex arabhästar med lite hårrem på upprättstående öron. Där kan nog en förfrysning ligga nära. Men t ex Nordsvensken med sin tjocka päls, om den inte är klippt, klarar sig utmärkt med bara kylan.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

SwedenZoo
0

Ett problem med giraffen är att den halkar, och noshörningarna förfryser öron och fötter

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

medde
0

Halkan är ett gissel för giraffen…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[peter54]
0

De flesta djur klarar ganska sträng kyla så länge de har fri tillgång till mat. Jag har fött upp kaniner i temperaturer neråt -35 grader och det är inga problem.

Nu har jag ganska många möss i burar i min ouppvärmda verkstad. Nu när det är 25 minusgrader ute, är det omkring 10 minus i verkstan. Jag har en 14 Watt värmemattan under deras bolådor och en likadan virad runt vattenflaskorna. Det funkar jättebra.

bluemary
0

-35 grader, men varför så kallt ? (frågar i all vänlighet som
jag brukar skriva).

Är det kaniner och möss som används till avel och för
försäljning ?Glad

[peter54]
0

#7 Det var nästan 40 år sen när jag bodde i norra Jämtland. Det blev så kallt på vintern och vi hade 20 burar med kaniner i en del av logen i ladugården.

Mössen jag har nu är avelsdjur jag har sparat för foderdjursuppfödning till husbehov.