Annons:
Etikettsvenskadjurparker
Läst 3915 ggr
bluemary
1/9/10, 7:44 AM

Underbar historia

Läste om en mamma som stog och tittade på någon form
av apor, vet inte vilka. men det ska ha varit de riktigt stora.

Hennes barn ramlade ner och hanarna rusade ilsket fram men 
i sista sekund rusade en av de äldre honorna fram och 
skyddade barnet.

Hon bar det oerhört varsamt till den dörr där personalen
brukade komma, väntade, och lämnade sedan mycket för-
siktigt över barnet.

Minns att jag hade det urklippet länge, så det är inget som
jag bara har hört.

Är det normalt att honorna reagerar på detta sätt i en sådan
här situation ?

Annons:
medde
1/9/10, 11:37 AM
#1

Tycker mig känna igen denna historia. Men något säger mig att detta var en hane som agerade. Återkommer om detta. Eller om någon är kanske snabbare än mig

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SwedenZoo
1/9/10, 5:57 PM
#2

Det finns flera händelser när gorillor skyddat barn som ramlat ner i anläggningen. Tv serien animal heroes har gått på tvåan och de har blandn annat tagit upp när en liten pojke ramlade in hos gorillorna på Jersey Zoo. silverryggen skyddade pojken mot de andra unga djuren. tillslut lädde silverryggen in hela flocken inomhus för att djurskötarna senare skulle kunna stänga. Helt plötsligt flyger än ung , men väldigt stark hanne ut , så personalen får hoppa ner i anläggningen och helt enkelt skydda pojken. Ambulans personal hoppar också ner , medans den aggresiva Gorilla hanen springer omkring runt dem. Allt slutade lyckligt, och pojken återförenades med sin familj.

Händelsen i första inlägget är nog när ett barn ramlar ner till gorillorna, varvav en hona bär pojken som ett litet Gorilla barn fram till porten , så personalen bara kan ta ut pojken ur hägnet. Gorilla honan var inte tam.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Upp till toppen
Annons: