En lugn dag - nästan
God morgon torsdagen den 3 december. Tre veckor till den där dagen där någon ska ha långt vitt skägg. Idag blir det en helt lugn dag - tror jag i alla fall. Ska väl gå ut på en längre promenad för att känna hur det är med andfåddheten.
Sköt om er
Här är det fullt hus. Ungarna ska till skolan. Har redan hunnit ett varv på iFokus. Det är kyligt ute men nu sitter alla lampor uppe i träden. Taget står framme och lyser.
Nu är det deffinitivt dags att börja pynta inne. Men idag ska man jobba först. Får se om jag hinner fixa något när jag kommer hem.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
God morgon!
Var uppe i tid! Så denna morgon fick jag se på adventskalender med en god kopp kaffe framför mig. Vilket kändes toppen då man redan varit ute med hundarna i det vita gräset av frost. Kallt ute men för en gångs skulle var det inte leriga tasar som kom in igen.
Hoppas ni alla får en fin dag, samt att vi ses på våran trevliga mötetplats här på iFokus! Djurparks sajten
Må bäst alla
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Adventskalendern är ett måste. Tror jag kan räkna de genom åren missade Adventskalendrarna på vänstra handens tumme. Använder höger hand att räkna med.
Men årets är lite seg. Undrar hur de mindre barnen, 2 - 18 år upplever den?
Ser oftast reprisen på kvällen, då jag på morgonen är med hund.
Så kl 18.45 hör ni inget från mig här på iFokus.
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Min tös är inte så glad i den som går i år. Jag sägar si så där. För vilken slår teskedsgumman med Birgitta Andersson och Carl-Gustav Lindstedt??

#4 Medde!
Teskedsgumman är solklar favorit. Och jag såg ju förstagångsupplagan. Den har ju gått i repris, t o m två ggr om jag inte mins fel.
Kommer nu inte ihåg när den sändes första gången. 60-talet?
Tom
Tänk att jag minns det!!! Det du, Nu avslöjade jag lite eller hur!
Sen är jag väldigt förtjust i B Andersson. Härlig människa:-) Hennes dotter brukade var mycket på gården där jag hade stall. Då hennes pappa bodde på gården.
Håller med Tom B att teskedsguman var en av de bästa julkalendrar som funnits. 
Helt underbar.
Senare kom dom där dem ger en panik känslor och ångest ….. Vilse i pannkakan. Huuu,,,, Ryser vi på den

Jag vill minnas att jag nästa uppfattade Vilse i … som kommunistisk propaganda.
Men jag tror inte barnen såg det så.
Och, Medde! Att åldras i skönhet och med värdighet, som du och jag, är väl fint?
Vem som är Skönketen och vem Odj…, Värdigheten va de`, avslöjar jag inte.
Tom
#9 Våran hemlis då? Pannkakan minns jag med fasa. Än i dag gillar jag inte Staffan Westerberg.
Nu säger jag god natt till er alla, med en önskan om en god natt. Tack för en fin dag här på sajten. Hoppas vi ses under morgon dagen
Mvh

Som sagt, fin dag. Faktiskt lite sol.
Natti natti, Medde!
Tom
"Vilse i pannkakan" har nog satt sina spår i mångas liv…
Så även i mitt…Brrr,,, 
* ryser*..
Natti natti Tom-B och även till dig min fina vän nera

Har jobbat 8-18, sen handlat, för imorrn kommer föräldrar och svärisar på försenad farsdagsmiddag. 3 mil att köra hem, snorhalt, var glad att ha 4-hjulsdfrift att peta i.
När jag kom hem hejade jag på mina hundar, gosade genom valphögen (missade mastiffen Fenja, hon satt som vanligt fast i en tutt). Sen lite middag, slumra till framför TV:n, kvällskissa hundar, mer TV och en kortis vid datorn. Nu ska jag nog natta mig, glad över att vara ledig fre och lö.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#5 Teskedsgumman sände 1967 första gången i TV. Minns repriserna bättre eftersom man bara var två år!
#9 Vilse i pannkakan sändes 1975, musiken var gjord av Thomas Wiehe som är äldre bror till Mikael och de båda tillhör(de) progrörelsen. vad mer finna att säga….Tror inte man kan få det mer rödare och vänstervridet. Tyckte själv inte om den.
Stefan - Modellbyggare
#14 Helt underbara valpar du har, gillade allt du skrev om dom. Blir riktigt valpsjuk då jag läste det.
#15 Hmm Kan det vara då reprisen jag också minns för jag trodde det inte var 67 som den gick första gången. Minne har jag ibland men dock inte som en elefant

Medde! Det var det jag trodde.
Du är inte gammal och vacker, du är UNG och vacker!
Tom
#17 Är nog en tant, Man är ju inte 15 precis. Men tackar för dina fina ord ödmjuk:-)

#18 Kanske inte som 15 utan som 17…….LOL
Visst är det skönt att få positiv kritik, det värmer alltid!
Stefan - Modellbyggare