Etikettfikarummet
Läst 1216 ggr
Leffe
2009-11-28, 11:11

God morgon 2009-11-29

Ska sitta och föra över lite diafoton till datorn. Kanske slinker det med en och annan gammal dju- eller djurparksbild också

Sköt om er

Tom-B
2009-11-28, 11:16

Tja, det är väl inte så konstigt att redan idag veta vad man skall göra imorgom. Men, Leffe, vad gör du idag då?

Själv kanske det blir biobesök framåt kvällen (idag!) Dagen bjuder på lite datorjobb för Flugfiske.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Leffe
2009-11-28, 12:07
medde
2009-11-28, 13:15

Haha, 1 En poäng till Tom-B!

I dag ska vi pynta lite för morgondagens 1:a advent. Detta har tösa väntat på länge, hon älskar att pyssla med tomtar ooch allt som hör till. Så i det här har hon fria händer.

Regnet kommer förbi till och från hela tiden. himlen är helt grå men vi är på toppen humör här hemma.

Det är väl vad vi ska göra i dag, men morgon dagen är inte klart ännu i planeringen, men det kommer

Ha en riktigt fin dag alla, hoppas vi ses under dag/kvällen

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

promenixan
2009-11-29, 09:03

Idag den 29/11 ska jag leta fram julstjärnor och lite annat smått och gott i förråden, hälsa på svärfar och fika med honom och laga lite middagar att frysa ner till veckan.

Men först ska jag se på en gudstjänst på tv och dricka kaffe.

Sajtvärd för mitt eget liv

Leffe
2009-11-29, 10:11
medde
2009-11-29, 10:28

God morgon!

Så vackert det var i morse då jag gick ut med hundarna, sjön som vi har här bredvid var helt sänkt i dimma, allt var helt tyst ute, inte en bil eller något som gav ljud ifrån sig. Ja då förutom en och annan fågel. så morgon prommisen var tyst och behaglig.

Vi ska också börja rota hemma efter julpynt, tösa ska få fria händer att göra som hon vill med det.

Ha nu en riktigt fin dag alla, hoppas vi ses härinne under dagen-

Trevlig advent till er alla

Mvh

Tom-B
2009-11-29, 11:05

1:a advent!

Alla stakar på plats på fönsterbrädena. I vissa fönster lysande julstjärnor. Har bara röda dito av den gamla papperssorten. Snudd på lika gamla som jag, men de börjar sjunga på sista versen.

Och utegranen (den inne,om det blir någon, kommer inte upp för än Lillejulafton) lyser så vackert när man vaknar, och det fortfarande var mörkt ute. Men ingen snö, bara grått utan regn.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

medde
2009-11-29, 11:28

God morgon min vän Tom-B!

Hoppas allt väl med dig. Visst är det trist då det regnar, ingen julstämmning då inte, vi får hoppas den infinner sig i rätt tid.

Mvh

nera
2009-11-29, 11:40

Goddagens

( Vilken rolig tråd att komma in i) Glad

Nu ska jag skicka upp gubben på vinden för att ta ner alla julprylar och adventslysena.

Här är grått och dimmigt. Måste ta mig ut och gå sen om jag kan.

Önskar er alla en fin första advent

promenixan
2009-11-29, 18:29

Nu har jag pyntat klart. Det blev så mysigt och fint om jag får säga det själv Glad Alla röda dukar och ljus ger en sådan varm känsla.

Jag hittade en massa andra saker som legat nerpackat i över 2 år (pga att lägenheten jag och min man hade förut ju bara hade ett rum) fina lampor, konstgjorda blommor, tavlor och väskor som jag glömt bort bland mycket annat…. åhh så roligt!

Hur blev det hemma hos dig Medde, fick lilltösen till det med dekorationerna? Glad

Sajtvärd för mitt eget liv

medde
2009-11-29, 19:29

#10 Nja det har inte hunnits med allt för mycket, vi har städat och plockat hela eftermiddagen, men tills i morgon ska det vara klart. Det har jag lovat henne,

nera
2009-11-29, 20:58

Äntligen är allt klart här med första advents - utsmyckningen Skrattande

medde
2009-11-30, 13:11

Vi har lite kvar som vi kommer att fixa till nu under dagen.

nera
2009-11-30, 13:26

Man kan ju hålla på ända tills jul om man vill också..med att pynta alltså

Upp till toppen