Djurparker iFokus

Djurparker

Etikett: fikarummet
Läst 1192 ggr
promenixan
0

Godmorgon 4/10 söndag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morn på er.

Här har vi en blåsig morgon. Det blir en härlig dag idag. Jag ska städa klart ettan och sen ska vi bara mysa i nya lägenheten, skönt!

Hur har ni det, och vad ska ni ta er för en söndag som denna?

Bjuder på en bild från Tjolöholms slotts omgivningar.

Sajtvärd för mitt eget liv

Tom-B
0

God morgon till en blåsig morgon.

Fin bild. Har aldrig varit vid Tjolöholm, men har många gånger tänkt mig en utflyckt dit.

Själv har jag inatt varit ute och huggit upp träd som fallit över en väg inom villaområdet. Nu går det iaf att komma förbi.

Sen har jag sovit ovanligt gott, och ovanligt länge. Frånsett att katten väckte mig kl 6, men jag somnade om. Skönt.

Nu sitter jag med just avklarad frukost och blickat ut över trädtopparna som bockar sig ganska ordentlöigt i vinden.

När man sitter inne i stugvärmen och ser och hör vinden, så är det egentligen ganska skönt.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

medde
0

God morgon

Här öven stan är det också blåst och ruggit ute. Man vill helst  vara inne i värmen. Men nu ska vi i väg på taekwondo träning, för att sedan städa ur evakueringslägenheten under dagen. Ingen rast eller ro här inte.

Sedan är det slutbesiktning efter stambytet här hemma i vecka, men det är så skönt att vara hemma återigen, men mycket pyssel innan man fått tillbaka saker och ting igen..

Ha nu en fin dag alla

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

promenixan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad mysigt det låter Tom. Stugvärmen har du rätt i. Ute kan det blåsa hur mycket som helst, det är ju så skönt inne.

Klart att du måste ta dig en sväng till Tjolöholm. Här kommer en bild på själva slottet.

promenixan
0

Så du städar du med medde. Det är inte kul, men ack så skönt när det är klart och det är det äntligen hos oss. Skrattande

Lycka till med allt annat smått och plock som alltid finns.

nera
0

God förmiddag

# 0 , 3 Vilka fina bilder promenixan! Dit vill jag ta mig en dag om jag har vägarna förbi.

Här har det varit full fart sedan vi vaknade strax efter kl 8. Jag har roat mig med att städat ur avloppen och under badkaret i badrummet, ( det var faktiskt nödvändigt vill jag lova, har inte gjort det för skojs skull… Flört) medan gubben har ordnat så att vårat vardagsrum ser mer eller mindre ut som en mindre byggarbetsplats. Han håller på att lägga kakel på golvet under kaminen ska stå. Den är äntligen på väg in nu Skrattande

Här har det regnat mycket, men nu är det uppehåll. Blåste desto mer igårkväll ute.

Önskar er alla en fortsatt bra söndag.

Tom-B
0

Trevlig sommarstuga! Eller hur, Promenixan.

Och lagom stor. Där kan Medde få utlopp för sin städnoja. Skrattande

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

fotokrafs
0

God middag!

Här har det varit riktigt segt, vi gick upp för en halvtimme sedan Skäms Har sån träningsvärk efter gårdagens match. Blir fortsatt lugn dag med andra ord.

Vackra bilder promenixan. Har aldrig varit där, får besöka nästa gång vi drar till västkusten.

promenixan
0

#6 hihi ja det är en rejäl sommarstuga med en ganska så rejäl täppa utanför med. Mycket gräs att trimma.

Jasså medde tycker om att städa, om jag vetat om det så hade jag skickat efter henne för ett par dagar sedan Tungan ute

medde
0

#6 Tänk vilken lycka det skule vara för mig!

#8 Jag gillar att städa. men ska tilläggas till en viss del. Men för mig är det avkoplling att "skrota" runt med dammsgaren och en dammtrasa

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥