Annons:
Etikettsvenskadjurparker
Läst 1686 ggr
medde
2009-10-03 12:46

Lycksele djurpark avlivar

Det lutar åt att  Lycksele Djurpark kommer att avliva flera av året björnungar. Detta på grund av platsbrist som att det är svårt att hitta nya parker till dom. Det här skriver Västerbotten Kuriren.

Det är med blandade känslor man läser detta. Det är både på gott och ont att det här sker i parkerna. Men det känns inte rätt ändå

Länk till artikeln

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
fotokrafs
2009-10-03 15:05
#1

Det där med att avliva björnungar eller andra djur för den delen är väl inget ovanligt? Vore ju bra om de kunde begränsa graviditeterna lite… Eller vill de ha massa ungar för att de skall locka besökare?!

Trist hur som helst att avliva friska djur, men i och för sig har vi ju jakt och köttindustrin så… Få se om de tar vara på kött och fäll..

sissie
2009-10-03 15:17
#2

Tyvärr är det ju så att det är ungarna som lockar dit besökarna. Men de borde ju kunna fördela ut födslarna på olika djur så det inte alltid är samma djur som får ungar varje år som attraktion. Fast det är kanske betydligt svårare att genomföra än vad det låter.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
2009-10-03 21:33
#3

Cittat tagit från artikeln i länken"" Björnarna ska leva så normalt som möjligt, och då förekommer parning. Det handlar om miljöberikning,"

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Binajis
2009-10-03 21:38
#4

#3 Det där citatet är ju lite skojigt med tanke på att dom har väldigt små inhägnader, till dom flesta djuren. Jag reagerade starkast på just björnarnas små "burar".

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

fotokrafs
2009-10-03 22:16
#5

#3 Jo, jag läste också det citatet.

Skönt att björnarna inte får ungar varje år i alla fall.. Jag försökte räkna på hur många björnungar Skansen fått de senaste 10 åren och det blir säkert 20 stycken. Många björnar blir det…

medde
2009-10-04 12:04
#6

Tycker det är både på gott och ont i den här frågan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: