God morgon 2009-09-27
God morgon. Varit uppe en stund. Ledig. Funderar på om jag ska städa lite idag
Sköt om er
God förmiddag. Idag blir det en liten ridtur, städning, matlagning och lite TV-tittande. Önskar er en trevlig söndag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God lunch, eller vad man ska säga. ( Håller just på att laga lunch)
Igår så var jag med en väninna till Värmland över dagen. Kom hem rätt sent och då var man för trött för att starta datorn. Vädret var jättefint. Så är det här idag med, fast det blåser en del.
Städning kan vara rätt så rogivande och det känns skönt efterråt.
Ha en fortsatt bra söndag alla.
#2 Städning rogivande? Det ska väl vara att man är helt slut efteråt ellerså är det det att man tittar på det man ska göra innan man börjar och hux flux blir man så trött att man bara inte orkar
God middag!
Ah.. här skulle också behövas städas men som #3 säger jag blir trött bara jag tänker på det. Vi tänkte spela badminton idag, men vaknade sent och nu har vi inte alls lika stor lust längre.. Vi skall försöka åka till hallen ändå och boka tid för nästa vecka, kanske även tar ett spel idag.
Igår åkte vi till Fjärilshuset, egentligen skulle vi till Gävle men sega som vanligt gick vi inte upp i vettig tid.. Såg inte så många fjärilar, men de man såg var vackra. Uj, vad varmt det är i regnskogen.. Koikarparna diggade vi mest.
Bifogat: bild på firrar, suddiga bilder men man anar hur färglada och "sällskapliga" dem var.. Ungarna vet jag inte vilka de var, men lite söta dem mé.

God eftermiddag!
Städa? Är det nå´t ätbart? Annars hoppar jag nog över det idag åxå.
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Medde! Hjälp mig här nu, snälla. Visst är väl städning rätt skoj emellanåt va? 
Är det bara jag som gillar att städa ? Jag fullkomigt ogillar när det är för stökigt och rörigt omkring mig. Fast ibland kan jag göra undantag förstås..

Jag hyllar det klassiska: Bättre lite sk-t i hörnen, än ett rent hel-e.
Men Nera, Du får gärna komma och städa hos mej!
Så får Du utlopp för Dina drifter. :)
Tom
Då skulle hon varit här denna helgen istället
Har skurat från golv till tak. tapetserat hallen och renoverat torktumlaren så nu vågar man knappt röra något för att det kanske blir oreda igen.
ska ta det sista imorrn sen på Tisdag kommer det folk 
tråkigt men det var behövligt och är VÄLDIGT skönt att det är gjort
Leo värd på Motorcykel i fokus
#6 Jag gillar faktiskt att städa ibland, för mig är det en bra avkoppling!! Så nera har rätt. Men just nu less efter att dammat betongdamm i sju veckor,,,,,
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
# 7 Kan lova dig Tom, att det är inte direkt rent här heller i alla hörn om man tittar efter noga. Har inte "kliniskt" direkt. Men hyfsat rent och fräscht. Fast städa åt andra vet i sjutton.
Sådant "städfreak" är jag definitivt inte. Andra får ha precis som de vill. Hoppas ni inte missuppfattde mig totalt för jag skrev som jag gjorde.
Jag tycker det är skönt när man har det rent hemma helt enkelt. 

Nera! Mitt vanliga trams. Men skulle andan falla på så är Du välkommen.
Tom
# 11 Tramsa på du TomB. Det tål jag.
Ska absolut ha dig i åtanke ifall jag får städnoja. Då kommer jag på direkten 

Härligt! Vad sägs om julstädning?
Tom
Jag kör julstädning året om 

God morgon, Medde! Dax å vakna nu. Vi andra har den 28:e idag.
Tom
#15 Men jag har "kladdat" i den tråden också. Vaknade kl 06,45:-) Men med en riktigt prakt förskylning. Så nu sitter jag hemma och tycker synd om mig själv.

Jag kan deltaga i "syndandet" om det känns bättre.
Tom
317 Tack snälla Tom-B, nu känns det redan mycket bättre
Jag julstädar inget speciellt här heller, utan jag kör julstädning året om precis som medde..he-he..
# 16 Krya på dig förresten medde
#19 Tack nera. Som tur är det nog en helt vanlig redig förskylning. Inte baconinfluensan som min tös kallar det.
Baconinfluensan. Den var bra. * fniss* 
Smart och kul dotter har man ju:-)
Verkligen. Det brukar komma mycket smått och gott ur barnamunnar. 
Dom förgyller tillvaron!
Det kan man lugnt påstå