Godmorgon 14/8
Ännu en dag i paradiset 
Nu ska jag strax till jobbet. Här vart hemskt väder igårkväll, men hela natten har varit lugn.
Nu hoppas vi på finfint väder idag.
Sajtvärd för mitt eget liv
Här i Solna ser det ut att bli fint, men det var det i går också fram till eftermiddagen
Godmorgon allihopa
Klockan är 06,24 och dagen har börjat
inget planerat förutom en promenad med Ricky som vanligt och ev att klippa gräset
ha en bra dag allihop
Här är det planerat. Kvart över sju ska första skolbarnet hämtas

Godmorgon! själv ska man till doktorn och se om man får hjälp med sina problem! sen ska man väll hem och städa till älsklingarna! (djurena)
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Godmorgon
Här skiner solen idag faktiskt från en klarblå himmel. En annnan vaknade före tuppen imorse, sedan blev det ingen riktig sömn efter det. Hann i a f säga hej till gubben innan han stack till jobbet. Nu är det inte många dagar kvar för sonen på sommarlovet heller.
Önskar er all en fortsatt bra fredag och helg. 
God eftermiddag,
Idag var det tidigt upp för arbete. Jag har hoppat in extra på ett ställe där jag brukar jobba extra då den ordinarie kocken behövde vara ledig idag.
Har lagat mat och portionerat ca. 400 mat idag till hungriga matgäster. Det som var det jobbigaste var att jag lyckades försova mig. Skulle börjar 06.30 men kom dit 07.20 men maten var klar till 09.20 då dom första kommer och ska ha matlådor.
På menyn idag stod det:
Schnitzel med rödvinssås och stekt potatis
Laxwallenbergare med potatis puré och citrussås, ärtor
Pasta Carabonara
Med mig hem som ska avnjutas under kvällen tillsammans med kall öl följde 2 st räkmackor.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Låter som en toppendag Andreas! Kul att du fick jobba, och skönt för den andre kocken att han kunde ta ledigt.
Laxwallenbergare kunde du ta och maila över några till mig, det är smaskigt det! Räkmackor är ju inte fy skam det heller 
Den andre kocken skulle iväg med sin grabb som är 17 år på en friidrotts tävling nere i södra Sverige.
Är själv inte förtjust i fisk, men wallenbergarna vart kalas goda.
En räkmacka går inte av förhackor inte.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
6 skicka en av varje till min mail så slipper jag laga nåt denna helgen
Hahahaha.
Nu är jag ju inte kvar på jobbet och all mat gick åt.

Klart att det gick åt, lät ju smaskigt 
Fick många gäster som kom och tacka för bra och mycket god mat.

Jag har i snitt kanske 60 "gäster" som tackar varje dag.
Fastän maten är som den är på skolorna så är barnen på min skola otroligt tacksamma och goa. Det är jättemånga som tackar för maten varje dag 
Man känner sig lite som en papegoja efter att man svarat:
-Varsågod!
kanske 50-70 gånger på 2 timmar hihi
Hahaha, barn är ärliga iaf.

Ja du, jag fråga en gång vad de tycker om maten, och soppor är inte populärt. En kille sa att Hallowen-soppan vi fick, den gick inte att äta. Flera höll med.
Jag kände inte igen att vi haft någon sådan soppa, och efter lite efterforskningar inser jag att den soppan fick de för 3 år sedan. Snacka om att den måste varit äcklig, om de kommer ihåg den än!

Ungarna mina brukar skryta inför sina kompisar, att dom har en egen kock hemma. Men ingen tro på dom, då talar dom om vad jag jobbar med och då blir kompisarna avundsjuka för att dom har en egen kock hemma.
Jag var och gästspelade förra året på ungarnas skola en vecka och samtliga elever på skolan fick då mat som lagats på skolan utav mig. Tror du ungarna ville äta den vanliga maten efter det? Nej, dom vägrade äta maten om inte jag gjorde den. Men skolans personal var lite smarta för att dom skulle äta den och sa att det var jag som var i köket och gjorde maten till dom.
Snacka om att jag är poppis på ungarnas skola. Har t.om fått höra att min mat är bättre än deras egna föräldrars mat. I mitt tycke är min mammas mat godast oavsätt. Finns inget som når upp till min mammas mat. Jag har turen att komma från en restaurang familj då både min mamma som vart kokerska en gång i tiden när det lagades mat på skolorna och min styvfar som är kock och jobbat inom krog, sjöfart och äldrevården.
Kan tro att den soppan måste var oapptitlig.
Själv så gillade jag inte skolans potatismos som man kunde använda som tapetklister.
God kväll. Snart börjar arbetet igen.
Hoppas ni får en trevlig fredagkväll.

Kul att läsa Andreas, klart att du blev poppis 
(Vi har faktiskt riktigt bra potatismos, riktigt på potatis och inte pulver. Det går åt massor när vi serverar det.)
Nej, nu får vi väl sluta prata mat, här ska det visst handla om djurparker har jag för mig 

Nu stänger jag ner för idag. Godnatt, adjö, sov gott och hejdå.
sov gott
Natti natti på er alla även härifrån med
God morgon på er alla. Hoppas ni fått en riktigt godnatts sömn! Nu är det en ny vacker dag som just börjat.
Ha en underbar dag alla.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥