Annons:
Etikettfikarummet
Läst 1485 ggr
AndreasS
8/6/09, 11:01 AM

God dag 6 aug-09

Idag skriver vi den 6:e augusti och vaknar till en återigen härlig sommardag. Solen skiner och inte ett moln så långt ögat når, får se vad termometern kommer upp idag, igår kom den upp till 32 grader.

Idag blir det inte så mycket aktiviteter, får se vad man kan tänkas hitta på under dagen.

Önskar er alla en riktigt bra och härlig dag vart än i vårt avlånga land ni befinner er.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
medde
8/6/09, 11:13 AM
#1

God morgon.

Jag skulle öppna en ny morgon tråd men Andreas hann före mig. :-) Men sitter på balkongen och skriver i den svala luften. Tösa min ligger och nannar ännu så gott. Det tycker jag hon kan göra för snart är det slut på sommarlovet och skolan börjar.

I dag ska vi åka in till stan och hämta nycklar för en evakuerings lght som vi ska ha i 6 veckor. Phu tycker det inte ska bli kul, men tösa tycker det är ett äventyr. Så det är bara att se glad ut och hänga på.

Hoppas ni andra får en fin dag, samt att vi ses härinne under dag/kvällen

Må gott

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

promenixan
8/6/09, 11:25 AM
#2

Godmorgon, nu har även jag vaknat till efter en "busig" natt. Katten jagade flugor lääänge, och matte fick inte somna före kl 02. Tur att man har semester än.

Idag ska jag inte göra någonting om jag kan låta bli Skrattande

Medde, evakuering? Förvånad

 Sajtvärd för mitt eget liv

medde
8/6/09, 11:46 AM
#3

#2 Låter helt underbart. Vi har massor att göra är hemma. Packa ner allt i badrum och köket. Då det ska vara stambyte nu under 6 veckor!!! Vi flyttar men ändå. Allt packande osv. Redan less på det här.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
8/6/09, 12:37 PM
#4

Goddagens!

Här skiner solen och det ser ut att bli ännu en strålande sommardag.

Hoppas ni alla får en bra fortsatt torsdag med vad ni än ska företa er. Skrattande

Vattnadal
8/6/09, 12:48 PM
#5

Jag ska göra så lite som möjligt idag, tror jag.
Känns som att det blir för varmt för promenader, så det blir nog att ta en stol och en bra bok ut och låta hundarna springa av sig i rastgården istället. OJ vad jag är nöjd att bo som jag gör, så att det finns plats för inte bara massor av hundgårdar, utan även en rastgård som är stor nog för ett gäng huskys att springa allt de vill, gräva, hoppa, klättra, käka hallon och pillemasa.

Måste göra iordning några spårläggarkäppar oxå. Ska ha min första blodspårkurs ikväll. Hoppas det är lite svalare då, men inte för mycket mygg ändå…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

leo-
8/6/09, 12:51 PM
#6

goddag

har precis slagit upp dom blå efter sova,vakna,sova,vakna natt

Här var en som var rent tokig inatt och hoppade upp till mig för att leka och när jag inte vaknar så blir det ett surt bett i foten ellre likande

Men jag fick iallafall tillfälle att försöka titta på månen men det gick inte för den stod för lågt så träden skymde

Ha en fortsatt bra dag allihopa

Annons:
medde
8/6/09, 12:52 PM
#7

#5 Lycka till på kursen. Tala gärna om hur det går på den.

#6 Se där ja! Charmtrollet bråkar med husse:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
8/6/09, 1:03 PM
#8

# 6 Har varit samma här. Har sovit i omgångar. Var totalt klarvaken när kl. var halv fem imorse. Stod och tittade ut över dimslöjorna som låg så fint över åkrarna. Var på väg at ta mig en arla morgonpromis, men ångrade mig. Somnade om till sist. Fast jag hade i a f inget djur att skylla på…Tungan ute

medde
8/6/09, 1:13 PM
#9

#8 Du kan få två av mina katter!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
8/6/09, 1:18 PM
#10

# 9 Tack för erbjudandet. Men det räcker bra med familjen som håller en vaken ibland…

Katter finns det gott om här ändå i området.

medde
8/6/09, 1:23 PM
#11

#10 Synd! Till saken är att jag måste nu ta i tag med att placera om dessa två töser. Men dragit ut på det då man inte är så sugen på denna handling. Men det är ett måste tyvärr.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
8/6/09, 1:29 PM
#12

Javisst kan det vara så ibland. Lycka till medde med omplaceringen

Nu loggar jag ut för att återkomma ikväll.

På återhörande Glad

medde
8/6/09, 1:44 PM
#13

Ha nu en fin dag nera!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
8/6/09, 11:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

# 13 Tack medde Glad Den har varit varm…pust! Nu har i a f temperaturen ute sjunkit till 25 grader, från 31 tidigare idag. Hoppas ni också haft det bra.

Tänkte dela med mig en bild på en fjäril som jag tog kort på en gång i tiden då vi var ute på mc - tur en annan varm sommardag. Hittade denna bild idag då jag letade efter andra bilder i arkivet hemma här.

promenixan
8/6/09, 11:20 PM
#15

Så fin nera. Jag såg en liten ljusblå fjäril idag, men den ville inte stanna och bli fotad Rynkar på näsan 

Dumt gjort av den, nu får den ju inte bli kändis på Djurparker iFokus Flört

 Sajtvärd för mitt eget liv

nera
8/6/09, 11:27 PM
#16

Tack promenixan Glad

Vad synd för den fjärilen. Då fick min bli lite kändis idag istället då Flört

nera
8/6/09, 11:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Måste bara få bjuda på denna också. Visst är han söt lilla pippin mitt i buskarna på muren. Glad

De östgötska slätterna hägrar i bakgrunden. Tog denna bild tidigt i somras då vi var där på besök över en helg.

leo-
8/6/09, 11:35 PM
#18

vill ni ha pippi bilder så kan jag bidra när jag har fått fram kameran

har gott om pippiar utanför mitt fönster hela dagarna

nera
8/6/09, 11:40 PM
#19

# 18  "pippiar"…Ha ha ha *ASGARVAR* Skrattande Härligt uttryck leo. har jag aldrig hört innan

Pippisar möjligtvis Flört

medde
8/6/09, 11:45 PM
#20

#18 Din härliga tok!

nera! Har du inte hittat Apollo fjärilen ännu?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
leo-
8/6/09, 11:49 PM
#21

finns även som pippien

som i pippien har tagit din napp för den behövde den

(självupplevd erfarenhet av nappavvänjning på liten grabb som faktist tyckte att pippien behövde nappen mer än han (

nera
8/7/09, 12:02 AM
#22

# 20 Nää tyvärr. Men du må tro att jag har sökt med både ljus och lykta efter den i sommar. Utan resultat Obestämd

# 21 Härlig historia! Skrattande

medde
8/7/09, 12:07 AM
#23

#21 Glad

#22 Så synd, hoppas den dyker up en dag.

Vi fick nycklarna i dag till Lght som vi ska ha under stambytet, vilket var toppen!! Mitt bostadsbolag hade inte betalt elräkningen så elen är avstängd Förvånad Sen var det damråttor som var inga dammråttor ytan stora som ardennerhästar på golvet, vilket är toppen då vi ska ha den eftersom tösa är asmatiker.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
8/7/09, 12:12 AM
#24

du får väl dra dit snabeldraken det första du gör. Den äter dammråttor har jag sett Skrattande

AndreasS
8/7/09, 12:13 AM
#25

#23 Då får du kräva att fastighetsvärden fixar elen och ser till att lägenheten blir grundligt städad.

Är själv astmatiker så jag vet vad som kan ske.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

medde
8/7/09, 12:15 AM
#26

#25 Städa fick jag göra själv, då det ej fanns tid att få tag i städfirma sade dom. Elen skulle dom fixa med Fortum under morgon dagen. Annars tar jag tag i bror min som jobbar på Fortum.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
8/7/09, 12:24 AM
#27

Nu säger jag god natt till er alla, samt tack för en fin dag här på sajten. Hoppas vi ses under morgondagen.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Vattnadal
8/7/09, 12:52 AM
#28

Här kommer en rapport från min kurs!

Tyvärr hade jag flera av hopp, så pinsamt nog hade jag bara 2 deltagare kvar till min första blodspårkurs, en storpudeltik och en amstaff hane.

Jag körde mycket teori idag, för att lära tjejen som är helt ny på det, och lära om stackaren som pysslat med viltspår i tävlingsform. Det är nämligen stor skillnad på att lägga spår för tävling, som egentligen är personspår kryddat med blod och klöv, och de vi pysslar med dnu. Blodspår ska nämligen duga som berikning och då gäller det att få bort så mycket personspår som möjligt och tända den riktiga jakten i hundarna.

Staffen som aldrig gått blodspår först fick gå ett intresseväckande spår på 10-15 meter först, han älsakde det! Efter ännu mer teori visade jag och maken (som var med som hjälpreda) hur de skulle lägga spåren. Vi lade 4 spår, ett var till deras hundar, och sen åt 2 av våra. Det gick toppen, och jag har redan lite tankar på hur vi ska göra om 2 veckor då det är dags för lite längre och svårare spår.

Kul var det i alla fall, och jag tror mina kursdeltagare var nöjda.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

medde
8/7/09, 2:01 PM
#29

Tack för den lilla rapporten. så synd att många hoppade av,

Härligt med ett posetivt tänkande- Då blir allt så både roligare och lättare. All lycka till i fortsättningen

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: