Djurparker iFokus

Djurparker

Etikett: svenskadjurparker
Läst 1321 ggr
AndreasS
0

Parken Zoo nu på onsdag

Som rubriken lyder så åker jag och familjen över dagen på onsdag 29/7 till Parken Zoo i Eskilstuna. Har ju bara dryga 4,2 mil dit och givetvis kommer kameran med, ska fota av deras reptiler och då speciellt komodovaranerna och annat som intresserar mig. Synd dock är att mitt vidvinkel objektiv gått sönder, nått med fokusen som knasar men får använda mitt zoom objektiv istället och få lite trevliga närbilder.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Gittan
0

Hoppas ni får en trevlig dag!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0
AndreasS
0

Det hoppas jag också. Enligt SMHI så ska det bli soligt och varmt.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

medde
0

Ha en riktigt underbar dag Andreas.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

AndreasS
0

#4 Det ska jag verkligen ha.

SwedenZoo
0

Hoppas ni får ett trevligt besök! Ska själv dit i veckan, om det blir på onsdag kanske jag ska kolla efter dig i komodo huset?Tungan uteSkrattande

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

SwedenZoo
0

Jupps, åker nu.

medde
0

Hoppas ni bägge två får en riktigt fin dag. Ser verkligen fram imot en liten rapport  hur det var, gärna bilder

AndreasS
0

Rapport från mig:

Kom till Parken Zoo vid 10.00 och åkte hem runt 16.30. Varmt med kalla vindar, massor med myggbett, Fantomens goda märke på ena handen, dryga 500 bilder tagna som ska gås igenom.

medde
0

#9 Fantomens märkeFörvånad Vill ha!

Härligt att ni hade det bra!

AndreasS
0

#10 Då får du åka dit med dottra och be Fantomen snällt så får du också ett ska du se. Jag fråga om äldsta grabben om han kunde få det onda men det fick han inte för han såg så snäll ut och inte gjort nått ont mot Fantomen fick jag till svar.

medde
0

#11 Får göra det. Men vi har väl planer att åka tid någon gång innan skolan. Ska nog lura med LeffeD då:-)

AndreasS
0

#12 Det tycker jag låter kalas.

nera
0

Hoppas din dag i Eskilstuna blev bra AndreasS. Ser fram emot foton.

Minns av alla våra tre försök vi varit där, så började det åska och regna till tusen..Grabben blev rädd och ville till bilen. Ovädret varade jättelänge.

Men jag var där då jag gick i skolan, i 8:an minns jag. Då vann jag en stor rosa kramgris på lotteri Glad

AndreasS
0

#14 Dagen på Parken Zoo var kanon.

På denna sida (länkat till albumet på min hemsida) hittar ni ett antal bilder som jag valt ut men det slank visst igenom ett par bilder som jag inte tänkt mig att dom skulle få vara med. Men, men sånt är livet ibland.

SwedenZoo
0

Vackra bilder AndreasS , skulle vara kul att vara en riktig mästerfotograf!

AndreasS
0

#16 Tack, har man bara en ordentlig bra kamera kan vem som helst ta en bra bild.

Själv fotar jag med Nikon D70 kamerahus med Nikkor AF-S 18-70mm och Nikkor AF 70-300mm objektiv med Skyliner filter och en Speedlight SB-800 blixt.

AndreasS
0

Tycker dock synd att det är svårt att fota genom hängnen.

SwedenZoo
0

Håller med, mycket glas gör att det är svårt att fotografera.  Själv använder jag en NikonD40X….

medde
0

#15 Tack Andreas, ska genast över och kika lite. Visst är det klart Leffe ska med…

nera
0

Vilka kanonbilder du tagit Andreas Glad Verkligen jättefina

Vattnadal
0

Har inte orkar lägga upp mina bilder i album än, varken från kolis eller parken. Det sker nog snart dock, hoppas jag.

Roligt att se dina foton Andreas, och roligt hur olika motiv man väljer. Du hade bara ett enda foto på de afrikanska vildhundarna och inget på manvargen, de hägn där vi hängde och fotade mest!Tungan ute

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

AndreasS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#22 Har bilder på datorn på både vildhunden och manvargen men dom vart inte så bra, men jag har iaf.

SwedenZoo
0

Dem var svåra att fota… 

Fick du någon bild på "Gepard Loppet" Andreas?

Vattnadal
0

Vi var med vid matningen av manvargarna, och fick en del foton. Kruxet var att fota genom amskorna, så att nätet inte syntes… Sen var de ibland så nära, att det blev mer detaljbilder med det objektiv vi hade. Har en del riktigt fina foton dock (tagna av maken, mina händer orkade inte fota mer, då jag fotat sönder dem redan under safarin på kolis dagen innan). Ska lägga upp en del här senare!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

medde
0

#25 Tack, ser fram imot det.

AndreasS
0

#24 Missade det tyvärr.

#25 Hade samma problem med maskorna, där av de dåliga bilderna på manvargen.

SwedenZoo
0

Jag har bara problem med allt glas i parken…