Annons:
Etikettsvenskadjurparker
Läst 1255 ggr
SwedenZoo
2009-07-24 13:12

Rusningstrafik i betongdjungeln?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nä, men till Kolmårdens Djurpark! Kan bara säga att det är värre än i Stockholm…. Jag har inte kunnat vara i djurparken på flera veckor, publikrekord på över 12 tusen på en dag! Arga Kolmårdsbor som inte kommer till jobbet, eller hem. De ringer in till radion och skriker och gormar. Parkeringen räcker inte till och bilar står längs vägen. Bilar krockar till och med inne i Safariparken! Barn blir påkörda av bussar! Kaos! Det här har inte djurparken räknat med….

Så det blir nog ingen Djurpark på ett tag för mig….

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Annons:
medde
2009-07-24 13:25
#1

OjFörvånad Snart ska jag och min dotter ner dit! Jag har haft tur då jag varit där med bilar och krockar. Men för två år sedan då vi åkte genom safariparken, och kom till björnarna då började det att hända saker. En av björnarna vart sugen på att leka och smaka på min bil. Det slutade med hål i stötfångaren bak och stora bit bitmärken på spoiler och bagageluckan bak. Samt en livrädd dotter i bilen.

Men man fick se från posetiva sidan, då jag kom hem igen och kamrater frågade vad som hänt med bilen. Då man sa: Äää det var en brunbjörn som ville smaka. Så förstår ni nog reaktioen som blev
Förvånad.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Vargen-J]
2009-07-24 16:39
#2

Ojoj Förvånad
(det är det enda jag kan säja för stunden….)

medde
2009-07-24 17:27
#3

#2 Om det var åt mitt inlägg, så kan jag säga då det hände var jag både ledsen för tösa, samt sur för min bil. Men eftersom tiden går så smälter det så var det ju lite kul i det hela. Då ingen trodde på mig här hemma bland betongen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Vargen-J]
2009-07-24 17:42
#4

#3
Läste knappt ditt inlägg, läste det hela nu och såg vad ni upplevt (rätt skoj i efterhand men knappast om man sitter i kanänden på bilden och en björn bestämmer sej för att smaka på bilen).

Skrev ojoj pga dom 12 tusen pers och tycker synd om dom som bor där. Förstår så väl det där med mycket folk när det annars inte brukar vara det. Här är ön full med turister från alla håll och kanter. Man kan knappt röra sej i affärerna här nere, och jag som är folkskygg till råga på allt. Där gick den sommaren åt skogen typ Obestämd

nera
2009-07-25 01:25
#5

# 0 Är lite tragiskt detta egentligen. Trafik och människokaos passar inte ihop med en Djurpark. En Djurpark ska innehålla lugn och ro tycker man.

# 1 Men hoppsan Förvånad jag tror jag hade lagt benen på ryggen och dragit åt motsatt håll.

Men förresten så skulle jag aldrig våga åka genom vilda djurparken typ…Ja, jag vet. är en liten fegis i det fallet…Obestämd

[Vargen-J]
2009-07-25 11:13
#6

#5
Då skulle du ha sett mej när jag var liten Skrattande
Så fort vi var ute och åkte i skogen och såg en älg eller nåt så skulle jag genast ut och klappa. Jag flög nästan ut genom vindrutan, så galen i djur var jag redan då Tungan uteOskyldig

Annons:
SwedenZoo
2009-07-25 12:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nera, menar du alltså Safariparken?

Här är en artikel från NT där jag matar lite olika djur. Bara 7 årSkrattande

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

medde
2009-07-25 12:26
#8

#7 Kul! Må tro det var stolt den dagen

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-07-25 15:40
#9

# 7 Men vad roligt! Kan tro att du kände dig nöjd och stolt denna dag.

Själv så tittar jag hellre på djuren på håll, för de är härliga att se på. men jag vet inte om jag skulle vilja ha dem på bilen, eller en björn i kofångaren som medde fick..Ja, jag är en fegis…Klappar hellre djuren under kontrollerade förhållanden..FlörtBakom ett staket typ…

SwedenZoo
2009-07-25 15:53
#10

Hehe, när vi åkte traktor igenom Safariparken, kom strutsar och nöp oss med sina näbbar. Lite obehagligt att ha dem efter sig hela tiden!

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

nera
2009-07-25 16:02
#11

# 10 Usch, det måste ha kännts..

SwedenZoo
2009-07-25 23:51
#12

Tillbaka till ämnet. I dag var det ca. 15 tusen besökare i parken. Vad jag hört av personal står folk runt inne i parken med sina bilar. Även nere på stallplan och runt längs vägarna. Bakom Tropicariet och runt i genom. Alltså, fortsatt kaos! Läste i tidiningen att djurparken ökat med 11 procent hittils i år i besökar mängd.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Sehvrin
2009-07-26 02:29
#13

Ja, mycket bilar är det. Jag var där i onsdags och vi köade till parken (i bilen) vilket är helt ok enligt mig, det är ju ändå mycket besökare och lite bilar.

Däremot tycker jag det är lite uselt att de inte har parkeringsvakter som kan ta hand om kaoset som kom i slutet av dagen då alla skulle hem: Vi stod på parkeringen i kanske över en timme för att komma ut. Problemet var att vi hade ställt oss sist i "huvudkön" och bilarna från sidoköerna körde hela tiden in och ställde sig i framkanten av kön. Vi kom kanske 20 meter på den tiden vi stod där, så till slut gav vi upp och bytte till en sidokö som gick mycket snabbare.. Tror att allt hade gått betydligt bättre om det funnits parkeringsvakter som dirrigerade. (Under tiden vi väntade hann vi även bli osams med en annan bilist)

Trist avslutning på en annars trevlig dag Obestämd

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
SwedenZoo
2009-07-26 14:14
#14

Ska till djurparken idag. Tar bussen, annars skulle jag tagit cykeln, men man kommer inte fram längs strandvägen.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Leffe
2009-07-26 14:27
#15

Skulle också vilja åka dit, men tror inte min hälsa klarar det.
#14 Ha det så trevligt

SwedenZoo
2009-07-26 14:29
#16

Tack Leffe!

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

nera
2009-07-26 15:06
#17

# 14 Lycka till säger jag med

Gittan
2009-07-26 15:08
#18

Vi ska dit om fjorton dagar. Hoppas det är lite lugnare då.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2009-07-26 15:09
#19

#18  Synd att vi missar varandra.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Lilllufsen]
2009-07-26 15:28
#20

ja ska till kålmården inte nesta lördasönda lördasönda efter den ska ja till kålmården me mamma å lillsyrran å mammas sambo de ska bli kul monga djur titta på

Annons:
nera
2009-07-26 15:30
#21

# 20 Ha det så kul Lillufsen. Hoppas ni alla får det jättetrevligtSkrattande

Upp till toppen
Annons: