Annons:
Etikettboråsdjurpark
Läst 50 ggr
[Jimmy.L]
2021-11-01 18:24

Reserv-vargar i Borås djurpark

Företrädare för Borås Djurpark anser att den vilda vargen är hotad och låter därför sina fem vargar leva.
https://www.jaktjournalen.se/reserv-vargar-i-boras-djurpark/

Nyligen valde Skansen att avliva alla sina vargar. Något liknande kommer inte att ske vid Borås djurpark, rapporterar Borås DLY.
Annons:
Sabah
2021-11-02 07:19
#1

Vargen har alltid skapat debatt och dragit skiljelinjer i samhället. För eller emot. Har inte satt mig in i ämnet men gissar att de fläckvis finns för gott om medans det i stora delar av landet inte finns alls eller väldigt få så man inte märker av dem.
Därför blir de utrotningshotade. Man måste ju så klart göra något när det uppstår problem! Vet att de någon gång flyttade en varg (ganska långt tror jag) kostade många pengar, med alla insatser men vargen vandrade dock tillbaka till sin hembygd..! 😅 Vargen är ett svårt fall! 🐺

Här har vi inga stationära vargar men det händer att någon på vandring passerar, folk har ibland sett någon eller spår av den.

För väldigt många år sedan märkte jag på min hund att något varit utanför min stuga när vi kom ut på morgonen. Jag minns inte exakt hur hon betedde sig men det var nog inte en hare som hade skuttat förbi! Senare på dagen inne i byn fick jag veta att någon sett varg i den riktningen där min stuga låg.. 🐺

Men som sagt har vi aldrig haft problem med dem här och inte den här gången heller!


💖🧡💛💚💙💜

[Jimmy.L]
2021-11-02 07:23
#2

#1: Jo den är älskad och hatad och skapar många åsikter.

kamera0710
2021-11-06 07:03
#3

Jag brukar ibland tjuvlyssna på besökare vid såväl varghägn som hägn med andra rovdjur när jag besöker djurparker. Det kan vara riktigt intressant.

[Jimmy.L]
2021-11-06 07:05
#4

#3: Det gör jag med, mycket roligt får man höra.

Upp till toppen
Annons: