Annons:
Etikettskansen
Läst 57 ggr
Herveaux
2021-06-24 19:07

Snodas och Polly är ute på turné till äldreboenden

Vilka är då Snodas och Polly? Hundar, minihästar? Nä, tänk mer exotiskt.
Lamor? Nope. Snodas är en kungsboa och Polly en Chilenska fågelspindel.
Det är med andra ord Skansenakvariet som är ute på djurturné. 😄
Jag är smått avundsjuk. Jag har klappat på boaorm tidigare men fågelspindel har jag bara sett inburad så att säga.

Här klappar äldre på spindel och orm: ”Som att smeka en katt”
Under tre veckor har Skansenakvariet gjort besök på ett fyrtiotal äldreboenden i Uppsala. Detta i ett samarbete med Uppsala kommun där syftet är att förgylla vardagen för de äldre.
– Idén till detta kom från en äldre man från Karl-Johansgården som ville åka på studiebesök till Skansen men på grund av pandemin fick Skansen ta sig till oss istället, säger Jessica Thunander, aktivitetssamordnare på Uppsala kommun.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/har-far-lillsjogardens-aldreboende-besok-av-exotiska-djur


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

De äldre på Lillsjögårdens äldreboende i Almunge fick häromdagen oväntat besök av en kungsboan Snodas och Chilenska fågelspindeln Polly. Det är första gången Skansenakvariet gör djurturné på äldreboenden.
  • Redigerat 2021-06-24 19:10 av Herveaux
Annons:
[Jimmy.L]
2021-06-24 19:26
#1

#0: Du får ta dig till Skansen Akvariet och träffa Polly.

Herveaux
2021-06-24 19:38
#2

#1: Verkar inte bättre. 😄


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Jimmy.L]
2021-06-24 19:40
#3

#2: Då kan du förhoppningsvis se lodjursungarna med.

Herveaux
2021-06-24 19:57
#4

Åh, ja! 😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mitchika
2021-06-24 20:04
#5

Jag har klappat fågelspindel, trots spindelfobi! Jag kunde inte låta bli när en gammal klasskompis introducerade mig till sin och höll fram den. Hur ofta får man chansen liksom?

Rekommenderar verkligen, det är en otroligt häftig upplevelse och jag växte ganska rejält efteråt. "Jag klappade den snälla jättespindeln och överlevde!" :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: