Annons:
Etikettdjurparker
Läst 820 ggr
[Jimmy.L]
11/10/15, 8:05 AM

Sea World slopar späckhuggarshow

Den amerikanska nöjesparken Sea World har meddelat att företaget slutar med uppvisningar med späckhuggare i parken i San Diego. Företaget har utsatts för häftiga påtryckningar och dalande besökarsiffror.

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/11/10/sea-world-slopar-spackhuggarshow

Annons:
Catwoman
11/10/15, 11:11 PM
#1

Låter bra. Jag gillar inte shower med djur

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Tjeja
11/11/15, 9:21 PM
#2

Som artikeln beskriver det låter det ju bra! Bara det inte raserar det bra livet i övrigt som späckhuggarna på Sea World har. Vore supertråkigt om  de planerade utbyggningarna för späckhuggarna där inte blir av på grund av bristande finansiering.

Gillar inte heller djurshower. Men när djuren är välmående och har det bra i sina parker ser jag hellre att de får "jobba för sitt uppehälle" i en liten mån men med bra livsutrymme och kvalitet i sina liv i övrigt än att de bara blir inlåsta på liten yta för att parkerna inte har råd och möjlighet att ge djuren de utrymmen de behöver.

För mig är inte "fångenskap" per automatik det samma som ett dåligt eller sämre liv. Utan frågan är hur djuren har det där dem är. Och tyvärr så som världen och naturen ser ut i dag världen över så bjuder stora fina välvårdande djurparker på betydligt bättre livskvalite och livsvillkor än livet "i det fria" med tjuvjakt, matbrist, krympta habitat, avfall och annat elände som förstör livet för dem och orsakar risk för utrotning mm. 

(resonerar spontant)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Leffe
11/11/15, 9:55 PM
#3

#2 Ligger mycket bra i ditt inlägg

Upp till toppen
Annons: