Djurparker iFokus

Djurparker

Etikettdjurparker
Läst 979 ggr
[Moa-]
0

Edinburgh Zoo

Är det någon som varit där? Före eller efter att de införskaffade jättepandorna?

Gittan
0

Jag har inte varit där, men parken är känd för sin uppfödning av piggviner.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[Moa-]
0

GittanL; okej, det var nytt, inget de skyltar med, utan de marknadsför sig mest på de "söta" djuren, koalor, "Pippi-apor" och givetvis sitt senaste tillskott, jättepandan…

Lilllufsen
0

Pandor är fina

Bästa sajten på internet? Barnens iFokus så klart!

Gittan
0

Jo det var den första djurparken i världen att föda upp piggviner, men nu finns ju piggviner nästan i alla. När det gäller Koala och jättepandan så är det som du säger att de marknadsför sig med dessa djur. Tror det är enda djurparken i Storbritanien med t ex koalor. 2011 kom det dit två jättepandor som inom en tio års period ska tillbaka till Kina

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[Moa-]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Absolut är de det! Denna (bland andra) såg vi i Shanghai, ber om ursäkt för kvaliteten, har endast mobilbilder på denna dator.

[Moa-]
0

Gittan; du skriver piggviner hela tiden, är det konstant fel och skall vara pingviner eller är det något djur jag ha missat?

Lilllufsen
0

Va fin den är

Bästa sajten på internet? Barnens iFokus så klart!

medde
0

Jag vet ingen som varit där

Pandor är så fina. En bekant var under förra åter på ett panda center i Kina förra året under en dag. Det var helt enormt att se bilderna därifrån.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
0

Det ska vara pingviner. Det är jag som slarvar när jag skriver☺️ Vet inte om det ens finns något djur som heter piggvin.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[Moa-]
0

GittanL, misstänkte det och funderade inte alls första gången, sedan blev det konsekvent exakt samma, då började jag fundera lite. =P

Jag är tyvärr inget "fan" av pingviner, visserligen kan det vara kul att se alla olika typer, det är ju förvånande många olika raser som finns… 

Ja, pandor är verkligen jättefina, men verkligen trist att de är så utsatta. Konstigt att inte världen kan genomföra en kollektiv satsning på dem även i frihet när ett Zoo kan dubblera antalet besökare genom att visa upp just dessa djur.

Gittan
0

Håller helt med dig. Det stora problemet är visst att de har sån liten yta att leva på och inaveln. Det sägs att det ser ljust ut för dom då tjuvjakten inte längre är lönsam på grund av all övervakning. Framtiden får utvisa, men vi får hålla tummarna.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[Moa-]
0

Kina tar ju krafttag, dock på gott och ont när deras metoder inte alltid är önskvärda…

Gittan
0

Det finns för- och nackdelar med det mesta tyvärr.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

Säkerheten var enorm på pandacentret, samt det skulle fixas med bakteriedödande medel och munskydd osv.. Det var en rigorös procedur då fick ta sig igenom för att  få träffa pandorna nära

[Moa-]
0

På zoo var det förvånansvärt låg säkerhet, däremot så är kulturen i landet strikt på vad som går och inte går att göra, och just pandor värnar dessutom kineserna själva något enormt kring.

medde
0

Min bekant var på ett center, så lyllos henne som fick se "barnkammaren" och en massa annat,,