Annons:
Etikettnordiska-faunan
Läst 1139 ggr
Leffe
4/24/12, 2:27 PM

Bonde sköt varg

En bonde i Ovanåker sköt på tisdagsmorgonen en varg som dödat tre av hans får.

Läs mer här

Annons:
Catwoman
4/24/12, 2:36 PM
#1

Jaha då finns det bara 249 stycken kvar. Och inget brott är begånget….

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

medde
4/24/12, 5:00 PM
#2

#1 Exakt! Inget brott begånget. Då är det fritt fram att börja skjuta vargar som får. Å vilka signaler är det här då`?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Havsödlan22]
4/24/12, 5:20 PM
#3

Lagen att få skydda sina tamdjur är bra, det är också viktigt att vi som gillar vargar visar förståelse för tamdjursägare.

medde
4/24/12, 6:32 PM
#4

Visst ska vi visa förståelse. Men eftersom detta var tydligen först gången vargen där. Så varför ta den vid första besöket?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
4/29/12, 11:05 AM
#5

Jag kan förstå bonden. Han ser någon plåga och har ihjäl hans djur. I desperation och där vettiga tankar försvunnit ur hjärnan av paniken så dödar han den som plågat hans djur, Om någon gav sig på mina barn, sambo eller djur så skulle jag få kortslutning i hjärnan och kanske slå ihjäl den som anföll de mina. Alltså vettet bara försvinner och man mer eller mindre exploderar när någon ger sig på de mina. Det är nog lika för bonden och hans djur. Sedan får det vara hur fel som helst, men jag tror många av oss fungerar så.

Det sägs ju att det var första gången vargeb var där och rev fåren. Det kanske också var så att det var första gången bonden och hans djur blev drabbade av vargen. Alltså en ny situation för bonden också..

Trots mitt skrivande övan så anser jag att vargen har lika stor rätt till vår jord som alla andra djur, inklusive människan.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Upp till toppen
Annons: