Ska vargstammen få växa?
Regeringens utredare har äntligen börjat vakna ang våran vargstam vi har i landet. Nu har dom kommit fram till att stammen bör ökas från 300 till 450 stycken vargar. Vilket jag ser som mycket posetivt.. En bit på vägen. Som det sades att vargstammen bör komma upp till 450 För att uppnå gynnsam bevarandestatus.
I dag finns det cirka 300 vargar, 3 300 björnar, 1 500 Lodjur samt 650 järvar. gynnsambevarande status för dessa djur Varg 450, björn 1 800. Järv 850.lodjur 1 200.
Posetiva nyhter för vargen
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Som svar på rubriken: Självklart!
Vargantalet ska öka där det finns plats för dem.
Ja visst inte ska det finnas överallt. Vårat läand kan nog erbjuda en hel del områden som är bra för varg att vara på.
Jag är något osäker. Jag skulle vilja ha en stor, frisk vargstam i Sverige. Men ifall den skulle bli så stor nu inom några år säger jag nej. Det finns inte tillräckligt stort stöd för vargen i samhället.
Varför inte i typ reservat
Snälla…snälla…snälla gör så att ALLAAAAA utrotade djur blir mer och mer!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Alla djur ska få finnas och alla djur har en uppgift. Även människan faktiskt som är det elakaste av djur.
Var positiv -må bra
Jag är lite osäker. Visst ska det finnas vargstam så de överlever, men hur räcker maten om de blir för många?
Ha en bra dag
Sport iFokus
Maten kommer nog att räcka.. Det är nog inga problem med et. Det kommer nog aldrig bli ett högt antal i landet. Sulle det bli att det kommer att finnas ca 400 så är det väl spridda runt om i landet
Men det är ju inte bara varg som ska ha födan. Det gäller björn, lo, Järv med flera. Sedan ska ju vi människor tydligen äta vilt också.
Ha en bra dag
Sport iFokus
Jo det är nog rätt och jag vill ha vargar. Det jag funderar på var går gräsen. Är det vid 250, 450, 1000 eller var går gränsen där alla rovdjur kan överleva
Ha en bra dag
Sport iFokus
Ärligt så vet jag inte hundra, eftersom vi har så få vargar i landet, Samt många ggr blir det inte ärliga samtal då det gäller var.. Mycket överdrifter osv.Men 400 till 450 är ingen fara!
OK!
Ha en bra dag