Annons:
Etikettdjurparker
Läst 939 ggr
Bettan
1/26/12, 2:15 AM

Lola är död

Elefantungen Lola föddes 28 oktober förra året på Hellabrun Zoo i München. Hon hade ett hjärtfel och veterinärerna försökte rädda hennes liv. Lola var den första elefanten som skulle få vara med om en operation, men hon dog den 21 januari, tre dagar efter man påbörjat behandlingen. Det var ett mirakel att hon klarade sig så länge med sitt hjärtfel.

Efter hennes död bars hon in till mamman, som då fick säga adjö till sin unge. De resterande elefanterna fick därefter säga adjö till den lilla genom att varsamt röra vid henne med sina snablar.

En av anledningarna till varför jag älskar elefanter framför andra djur är deras sociala leve och bland annat deras sätt att sörja och minnas de som går bort. Sitter och tittar på videon medan tårarna kommer.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Annons:
Bettan
1/26/12, 2:22 AM
#1

Minnas för evigt

Ha en bra dag

Sport iFokus

UlrikaD
1/26/12, 2:39 AM
#2

Nej, vad sorgligt:(

Kan tyvärr inte kolla på filmerna, skulle bara stortjuta om jag gjorde det.

Leffe
1/26/12, 8:12 AM
[peter54]
1/26/12, 9:19 AM
#4

Ja det var tråkigt Gråter

[090403]
1/26/12, 5:08 PM
#5

Lilla plutten då :(

Väldigt sorglig film, kunde knappt titta klart Gråter

Vi är inte de enda som sörjer, alla djur gör nog det, men Elefanterna (och t.ex människoapor och delfiner) sörjer verkligen på ett helt annat sätt, ungefär som vi människor. Att folk kan slakta dessa fantastiska djur för att använda kroppsdelar som "prydnader" (de är vackrare levande och hela!) eller andra saker är  helt ofattbart :( De ser bara pengarna de kan tjäna Guld i munRynkar på näsan

(Trodde det stod att Lolita(späckhuggaren) hade dött först, höll på att få en hjärtattack :s blindstyre Oskyldig)

Fawo
1/27/12, 3:51 PM
#6

Sorgligt :(

// Fawo (;

Annons:
Ypsilon1
1/28/12, 8:57 AM
#7

Jag kan bara hålla med. Det är väldigt sorgligt men också en påminnelse om livets ömtålighet. Såna fall gör mig att öppna ögonen och ta in livet i alla dess former - och jag tycker att det är en läxa som bara djur kan lära oss.

Vila i fred, lilla Lola!

medde
1/30/12, 1:01 PM
#8

#5 Lolita börjar börjar tillhöra dom "äldre" nu om jag minns rätt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[090403]
1/30/12, 1:53 PM
#9

Medde japp. Äldsta nu levande späckhuggaren i fångenskap, nånsin… Tänk hur länge hon kan leva om hon bara vart i det vilda med 80+åriga mamma ocean Sun…

medde
1/30/12, 1:56 PM
#10

Suckar samtidigt, vilket liv att leva på det sättet år efter år.. Men bra att hon har hälsan.. Vilken gör mig mycket glad.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: