Annons:
Etikettnordiska-faunan
Läst 817 ggr
medde
2011-12-13 12:59

Vargar skjutna från helikopter

Nu i veckan skjöts det två vargar från en helikopter. Dom här två vargarna var det skyddjakt på  eftersom dom visat tendenser till att blida revir, och det var då i ett renskötselområde. Nu räcker det med tendenser för att våra vargar ska skjutas i Länstyrelsens regi.

Nu har Kynnavargen skjutis och nu dessa två, Bravo i den här takten så har vi snart inga vargar kvar.

Jar är imot detta och gör ingen hemlighet att jag tycker som jag gör. Men att utrota ett djur från våra skogar för vi männiksor ska "leka" i skogen finner jag fel. Människan har tidigare gjort sina försök att i våra skogar och natur att modifiera det har gått åt pipsvängen varje gång, ge f¤%n i det. Visst är jag sur över denna avrättning av vargarna. Tendenser! Nu behöver vi bara se en varg så…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
2011-12-13 17:02
#1

Sådant där är rent ut sagt….ja går inte att skriva i ord här.

Däremot läste jag i en tidning i dag att en väldigt viktig hona i aveln skulle flyttas tillsammans med en annan varg från ett renskötselsområde till ett område söderut och som var hemligt. Sådant låter bättre

sissie
2011-12-14 07:40
#2

Det är hemskt att inte folk kan keva tillsammans med vargarna. Illa att det räcker med att en varg råkar vara på samma plats som renarna. Och hur mycket skulle en varg kunna göra skada på en renflock? Visst skulle de säkert ta en ren eller två, men är det så hemskt?

Om de är så ivägen så flytta på dem i så fall. Skjuta från helikopter? Låter helt galet.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Gittan
2011-12-15 21:24
#3

Ska man jaga så ska det ske på traditionellt sätt så vargen har en chans. Hatar när djuret ska stressas av motorljud mm.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Itchy
2011-12-16 20:29
#4

det var ju dessa två som sköts med bedövningspilar från helikopter som flyttades till kilsbrgsreviret

You can't spell Bitchy without Itchy

medde
2011-12-16 21:12
#5

Vd jag vet skulle dessa flyttas men så var inte fallet

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2011-12-17 16:03
#6

Ber om ursäkt för den infon jag fått och litat på. Rätt ska vara rätt.

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Itchy
2011-12-17 16:09
#7

jag tänkte väl :P

You can't spell Bitchy without Itchy

medde
2011-12-17 16:13
#8

Ursäkt utlämnad i alla fall. Sorry..

Men jag är lite putt för denna felaktiga infon.

En fråga skjöts inte en tik dock i veckan? Någon som vet

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: