Annons:
Etikettnordiska-faunan
Läst 1118 ggr
medde
2011-10-17 15:46

Kynna vargen

Jägarförbundet säger nej till skyddsjakten på Kynna vargen . Vilket   Naturvårdsverket sagt ja till. Men inte är det för att hjälpa Kynna  vargen och låta henne leva vidare. Då hon nu ska skjutas för det hon är född till. Anledningen som jägarförbundet säger nej är för att visa sitt missnöje att regeringen nu tillfälligt har stoppat licensejakten på varg.

Kynna vargen är genetisk en mycket viktig varg. Men då hon har dödat flera får, så har det godkännts en skyddjakt på vargen.

Vill man stödja Kynna vargen så finns de en sida på Facebook  OBS: Länken fungerar enbart om du är inloggd på Facebook

Jag har personligen svårt att skriva ett inlägg och vara neutral, då jag klart imot vargjakten, då det färgar av mina inlägg då det gäller varg/medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
StefanW
2011-10-17 16:03
#1

Alla skall ha rätt till sin åsikt, och det blir ingen bra debatt om det inte får färgas av vad man tycker! Själv ser jag inte vargen som något större ”hot”, då jag inte haft några besvär med den. Det finns andra djur som jag verkligen kan frukta mer i skogen och det är t.ex. vildsvinet som breder ut sig. Förra vintern bl.a. som var väldigt kall med ett ordentligt snödjup gjorde det svårt för rådjuren att klara sig och gjorde dem svaga, vilket fick till följd att vildsvinen fick sig många måltider. Annars är jag för skyddsjakt på olika djur som på ett eller annat sätt inte kan fungera ihop med människor (har gått till angrepp m.m.). Då gäller det bara den individen och inte hela rasen, oavsett om det är björn, vildsvin, Lodjur eller varg o.s.v.

Stefan - Modellbyggare

medde
2011-10-17 16:12
#2

Jag är inte på något sät "blind" inför prat om skyddsjakt, men ang Kynna vargen tycker jag det är helt fel. Så lätt att skjuta på vargarna så fort det hänt något. Då Kynna vargen har bara varit varg! Nu under älgjakten skjöts det en varg också, då den attackerat en av jägarns hundar. Enkelt skjut den för tusen!

Visst jag vet den attackerade en hund, men kanske det här hade kunnat undvikits, vem vet? men hur som helst så är det en hel del vargar som sätter livet till under året, så skyddjakt? = Snart finns det inga vargar at ha licensjakt på. Då är det problemet löst..Skrikandes

Ditt inlägg StefanW är bra och jag instämmer med dig!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2011-10-17 18:12
#3

Länken till Facebooksidan verkar inte fungera

medde
2011-10-17 18:24
#4

#3 Nu har jag lagt till i inlägget #0 ang länken och hur du kan finna sidan på Facebook

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: