Djurparker iFokus

Djurparker

Etikett: kolmårdensdjurpark
Läst 1409 ggr
medde
0

Safari på Kolmården.

Nu under 2011 är det premiär på den nya linbanan. Då safariparken numera är stängd för genomfart för bilarna. Nu är det linbana som gäller. Vilket är nog mycket bättre för djuren att slippa bilarna som står som långa tåg under högsäsonen i parken.

Detta är en linaban på 2640 meter. Åktiden är 26.5 minuter.Du åker mellan 2,5 till 20 mter oven mark och vagen tar 8 stycken personen per vagn.

Titta gär in på länken och läs vidare den nya linbanan

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
0
medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jo visst verkar det kul. Man jag har på "äldre" dagar drabbats av en höjdskräck som inte är av denna värld. Varför vet jag inte,men dne finns där..

Men samtigt tycker jag ett denna nya linbana är superläcker, och kommer nog framför allt vara bättre för djuren.. Man har sett felera gånger då man åkt genom med bilen att folk klivit ut ur sina bilar.. Det övergår mitt förstånd att man gör. Tokar!

Ypsilon1
0

#3 Jag lider också av höjdskräck.Det var mildare i början (för 10 år sen), men nu får jag symptomer bara av att titta på tv.

Sista gången när vi var på Kolmården försökte jag testa den linbanan som de hade förut. men det var tyvärr en mardröm. Men jag ska ge ett nytt försök nu, att man kan fokusera på djuren. Hoppas att min hjärna ska glömma bort var jag finns :)

medde
0

#3 Jag har testat den gamla linbanan, men det gick endast en station sen klev jag av med väldigt svaga knän, och en skrattande dotter som tyckte mamma var en fegis..

Gittan
0

Då vet jag vad några vill göra när vi kommer till Kolmården nästa gång.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Linbanan har väckt intresse hos andra djurparker, som till exempel San Diego Zoo

medde
0

#5 Kan tänka mig det

#6 posetivt. Tror detta kommer slå väl ut.