Obduktionen av Knut
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dom första resultaten från isbjörnen Knut obduktion är nu klara. Vidare tester och svar inväntas senare.
Men det visar att Knut att han hade "plötsliga förändringar i hjärnan" De andra organ som har kollats visar inte på något avvikande alls.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Kan det innebära hjärnblödning eller något eptileptiskt

vi får vänta på ytterligare rapporter. det finns en massa möjliga "förändringar i hjärnan" som kan vara fatala. men det är svårt att döma hur plötsliga såna förändringar kunde ha varit bara från obduktion tycker jag
Trots bara obduktion så kan man spekulera och frågavad det kan tänkas vara tycker jag. I en annan tråd har ju till och med ZOO-personalen spekulerat om förgiftning

#3 jag menade inte det som att man inte ska spekulera. det är "human nature" att undra och föreslå olika möjligheter. det kom ut fel kanske, med tanke på att jag reser just nu och har inte så mycket tid att komma in och skriva. jag ber om ursäkt för missförståelse.
din spekulering om epilepsi verkar vara rätt, det ser ut som om Knut dog av ett epileptiskt anfall och drunknade i basängen :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har Parken gått ut med ett resultat. Knut dom av epilepsi. Vilket även hans pappa Lars hade.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥