Djurparker iFokus

Djurparker

Etikett: kolmårdensdjurpark
Läst 1918 ggr
Chestnut
0

Safari Camp på Kolmården

Har någon varit på kolmårdens Safari Camp?

Jag och syrran är lite sugna på att boka det i slutet av sommaren men det kostar ju en slant.. Så frågan är; är det värt priset? Får man komma nära djuren eller är det bara en övernattning i tält?

Med vänliga hälsningar
Chess

medde
0

Jag har också varit sugen på att boka just denna. Vad jag hört så ska det verkligen vara helt super och har vissa förmåner.

Så även jag är nyfiken på svar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Chestnut
0

Puttar upp denna tråd, någon som har bokat detta tidigare? Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

medde
0

Jag har inte bokat, men oj vad jag tittat på det här och velat. Men det blir för oss Vildmarks hotellet i år också Vilket är faktiskt ganska snart! Äntligen:-)

SwedenZoo
0

Jag har själv inte bott där, men man kommer ju nära djuren. Det ligger ju på savannen med lite staket runt. Men egentligen är det ju inte någon stor grej med det. Man kommer ju nära om man går ner i savannlodgen i djurparken också.

Men om du vill dit i sommar är jag osäker om det finns övernattningar kvar, det brukar ju vara fullbokat hela sommaren lite överallt runt parken.

Jag ska fråga djurparken idag om Safari Camp kommer finnas kvar nästa år, när Safariparken byggs om.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

medde
0

Har varit i kontakt med Vilmarkshotellet senast i dag. Dom har ännu ganska mycket platser kvar. Inte alls som förra året utan det finnes gott om rum. Så det verkar var lite mer "luft" i år.

SwedenZoo
0

Det var ju tråkigt

medde
0

Tråkigt, vet jag inte om jag tycker. Okey det blir kanske mindre pengar in, men ganska behagligt för oss som ska dit och att få det behagligt gör att man återkommer. Förra året blev totalt för mycket för mig. Även min dotter tyckte hela besöket var en pina stundtals.

SwedenZoo
0

Jo, för besökaren, men för djurparken är det ju bra med mycket folk.

Jag brukar hålla mig undan typ två veckor i Juli för det är för mycket folk.

medde
0

Så sant så, jag talade nu i en besökare synvinkel