Djurparker iFokus

Djurparker

Etikettdjurparker
Läst 954 ggr
Linda
0

Central park zoo

Kom just hem från Central park zoo i NYC.

-Måste säga att välsköttare och trevligare park var länge sedan jag besökte.

Alla djur hade fina inhägnader, rymliga samt att personalen verkade kunnig och vänlig.

Någon mer som varit där?

Chestnut
0

Har inte varit där men vill jättegärna dit! Har hört från andra som tycker som du, ett av de mest välskötta och trevliga zoo som finns! Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Linda
0

Kan verkligen rekomendera, konstigt nog fast vi bara bor 3 timmar därifrån var detta första gången därDe hade personal som var barnvänliga och väldigt noga med djuren.

På barnens zoo var det persnal som smörjde in grisarna med hudkräm för att de var torra och mockade direkt bort skiten och stod och kelade med dem, det såg så trevligt och mysigt ut.

medde
0

Hej Linda!

Låter toppen trevligt det du skriver. Måste passa på att fråga dig om du knäppte några bilder och om du har lust visa dom? Vi älskar bilder härinne.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Lumbricusterrestris
0

Lite trångt kanske.. men välskött och påkostat.

SwedenZoo
0

#4 Har inte varit där, men jag har sett bilder, och jag håller nog med dig.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

Linda
0

#4 Trångt, hur menar du då?

Jag tycker att det är jätte luftigt och stort.

Lumbricusterrestris
0

Ok, jag har inte varit där sedan 2005 och då hade isbjörnarna inte många kvadrat och uppvisade stereotypier, fjällräven hade än färre kvadrat och bara betong, betong. Tamdjuren i Childrens Zoo hade bara platt betong.Men sen har de fina och större anläggningar också, agree!

Personalen och volontärerna är toppen!

Linda
0

#7 vet nte om de kanske gjort om för jag tyckte att inhägnaderna var ganska stora mot de jag tidigare sett, har visserligen alltid haft svårt för vilda djur i bur…men iaf.

Och jo tamdjuren hade faktist betong men även endel med halm och grus och såg väldigt välstädat ut.

Mvh Linda

sissie
0

Nu har jag aldrig varit där men betong använd ju för att det ska vara lätt att hålla rent. Då djuren bor i betydligt mindre områden - även i stora hägn - än vad de gör i det vilda så är det ju rimligt att även risken för sjukdomar ökar.

Sen har betong en possitiv effekt på hovar, klövar och klor. Betong slipar ner dem ungefär som vi själva filar våra naglar.

Men självklart så ska ju inte djur gå på betong hela tiden. Det är ju ett onaturligt underlag för dem i vilket fall som helst.

Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg