Tigrar rymde. Skjutna!
Då en djurskötare städade öppnades av misstag hänget upp till tigrarna. Parken Crockodile park innehar sju stycken tigrar, varav tre stycken passade på att rymma. Parken var dock stängd och ingen människa kom till skada, Polisen på Kanarieöarna fick rycka ut på tigerjakt. Det ska ha varit ett hundratal poliser inblandade i jakten. Som tyvärr slutade illa för kattdjuren som skjöts ihjäl av polisen.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Alltså, i ett sådant läge borde de ju ha varit beväpnade med bedövningspilar! Det var ju inte djuren själva som tog sig ut. Det var ju skötarnas slarv. Så då finns det ju ingen som helst anledning att döda dem.
Annat vore det om de brutit sig ut själva. Då kan de ju ha lärt sig hur de ska göra och kan vara en fara för besökarna. Låter lite som om de tog tillfället att bli av med några djur och spara pengar.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#1 Hur menar du? Om tigrarna själv hade rymmt skulle de få skjutas, men inte om skötarna slarvar?
Det är nästan omöjligt att bedöva ett djur som rymmt. Nu gällde det tre samtidigt. De är STOR fara för människor och andra djur i området. Man måste helt enkelt skjuta skarpt. Dessutom tar det ju ett tag innan tigern tillslut somnar.
Innan dess skulle den kunna tagit sig ut ur parken eller dödat någon.
Jag har dock inte läst allt om just detta specifika fallet, så jag kan ju inte säga exakt vad som gällde just den här gången.
Djur som själva kommer på att de kan öppna dörrar, slita sönder galler m m lär göra det igen. Djur som slipper ut bara för att någon glömt stänga en grind eller dörr har inte lärt sig att ta sig ut själv. Jag kan mycket väl förstå att att djur som blir utbrytarkungar måste avlivas för att riskerna är stora.
Wrooom!
Jag tycker nog att det här kanske även var för hårt till djuren, parken var stängd samt ca 100 poliser på jakt. Var är djurvårdarna i parken? Tror knappast polisen har denna erfarenhet för det här. Att komma ut ska inte vara= död
Instämmer med #4, vart var djurvårdarna? Tigrar finns det ju inte alls många kvar av så vart enda djur räknas.
Med vänliga hälsningar
Chess
Var nog julafton för några poliser tror jag, men med ett stor tyvärr.
Men är det så få tigrar i vår värld ska djuren räddas till tycker jag och inte pangas på!!
Håller med er. Därför tycker jag att de deffinitivt borde ha tagit till bedövningspilar. Parken var ju stängd så ett gäng beväpnade vakter vid utgångarna för säkerhetsskull borde ha fungerat alldeles utmärkt.
Wrooom!
Kan bara instämma, borde ha gått bra med den lösningen!
Att skcka ut ca hundra poliser med vapen!!! Hua mig,..