Söker APU plats
Kommer från Ingelstad Naturbruksgymnasium och v14,15,16 och vecka 17 har vi APU och vi måste vara på ett djurrelaterat ställe och jag arbetar bäst när jag gör praktiska saker.
Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med det här inne? :)
Ja, de ska jag kanske göra :)
Problemet är bara att skolan har kontrakt med vissa djurparker och då får bara dem duktigaste eleverna platser där. (Fast än att jag faktiskt är bättre än dem praktiskt än teoretiskt pga adhd.)
Men jag ska kolla upp Borås Tropikhus eftersom min vän har varit där och fick bra kontakt med hon tjejen som äger stället:)
Åh du har adhd!
Har själv en son som har det.
Lycka till att få plats på Borås. Det måste vara en härlig plats att praktisera på.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Jag vet hur svårt det är att få en riktigt bra APU-plats (Har också gått naturbruksgymn. på djurvårdslinjen). Ring runt på alla djurrelaterade jobb som finns. Ring djurparker, 4H-gårdar, djuraffärer, bondgårdar, hunddagis etc. Kolla med skolan var tidigare elever har praktiserat och kolla samtidigt om det är några ställen som inte rekommenderas. Vilken linje går du?
Själv har jag praktiserat på: Hund/Katt-pensionat, hunddagis, fiskodling (2 ggr), djuraffär och på min egen skola (djuraffären gick i konkurs när vi var där, så resterande APU fick tillbringas på smådjursavdelningen på skolan).
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Går i Djurvårdslinjen.
Jag har så svårt att komma igång men ikväll har jag bestämt att jag måste maila/ringa minst 2st ställen :)
Helst vill jag inte praktisera på skolan för jag vill gå till något nytt ställe jag inte varit på innan:)

#5 Egentligen fick man inte praktisera på skolan, men eftersom vi helt plötsligt inte hade någon praktikplats och bara hade några dagar kvar så fick vi vara på skolan istället :)
Ja, skynda dig och ring! APU-platserna brukar gå åt väldigt snabbt :)

Ja, här hemma finns 12 hundar 811 huskyn, några är valpar), några får och höns, inne akvarium, terrarium och burar med möss.
Jag jobbar hemifran tisdag em, är annars hemma och pysslar på gården hela veckan. Gästrum har vi, och ev möjlighet att ta med hund oxå.
Om du kan tänka dig att mocka åt hundar, får, kaniner och höns, städa akvarium, musburar, fågelburar, kanske stängsla lite hagar, rasta hundar, mata alla djur, träna hundar (både motion, vardagslydnad och ringträning) od, så skulle du kunna få vara här. Fast vi kanske bor för långt ifrån dig, i södraste Hälsingland.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#7 Låter väldigt intresasnt men det är tyvärr för långt bort :(
Hade det legat närmare hade jag gärna gjort det :)
Men Maria! Du får ju husrum också.
Du behöver ju inte åka fram och tillbaka varje dag.
Känner en tjej som går på Grans i Piteå. Hon praktiserade i Stockholm.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

#9 Jag hade klasskamrater som var överallt i Sverige och praktiserade (gick också Grans). Några for till Irland (tror jag det var), några till Spanien och andra stannade på hemmaplan :)
Däremot ska man kolla upp om man kan få bidrag före. Det är inte alltid säkert att skolan kan hjälpa till att betala resor, boende etc.
#9 Jag vet, men jag har Iller och hund. Vet inte om det uppskattas att de med iller eftersom dem har en sån stark doft :)
Sedan skulle jag förmodligen bli galen om jag inte fick träffa mina vänner på en månad också xD
Men jag ska ändå tänka lite på det :)
#11 Lycka till hur du än bestämmer dig
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hoppas det går bra i sökandet!