Nyheter från Sea Shepherd
Fick lite information från Erik Brush om vad som händer i söder och båtarna Steve Irwin och Ady Gil. Erik Brush är dansk, bosatt i amerika och skriver på svenska till mig som jag kan vidarebefodra till er. Så var så goda. Här kommer det senaste från honom angående Sae Sheperds arbete i Antarktis.
"Den Steve Irwin tillbringade två dagar i Commonwealth Bay avgår under den första timmen av den 21 december för att fortsätta att driva den japanska valfångsten flottan. Under uppehållet utanför Adelie kusten, kaptenen och besättningen på Steve Irwin fick ett brev av stöd från franska Forskning bas Dumont d'Urville. Den franska regeringen fördömer starkt olaglig japanska valjakten i Södra Ishavet Whale Sanctuary. Besättningen också besökte den australiska forskare och naturvårdare på Mawson's Hut vid Kap Denison i Commonwealth Bay. The Sea Shepherd besättningen som dykare till forskare för att hämta vetenskapliga instrument i fem meter vatten vid Kap Denison. När en av australierna i Mawson's Hut bas radion det japanska fartyget att undersöka vad de gör på Australiensiska Antarktis territorialvatten, Captain of the Shonan Maru nr 2 svarade med att säga: "Japan känner inte igen den Australiensiska Antarktis territoriella anspråk."
Den Steve Irwin Besättningen hade en strategisk anledning för de två dagar ankring på Commonwealth Bay och är nu inriktad på att förlora svansen på den japanska säkerhet fartyget och placera den japanska valfångsten flotta. "Det är uppenbart för mig att de japanska valfångare inte är välkomna i dessa vatten av forskarna och personlig av forskningsstationer och läger bas på Antarktis, sade kapten Paul Watson. "Även om signatärstater i Antarktisfördraget arbeta för att bevara och skydda denna magnifika kontinent och det är vatten, är bara nationen Japan är inblandade i olaglig kommersiellt utnyttjande av utrotningshotade valar." Kapten Watson är också oroad över att situationen i Antarktis Whale Sanctuary bådar inte gott för den senaste konferensen om klimatförändringar i Köpenhamn och frågade:
"Om de undertecknande länderna i Antarktisfördraget och Internationella valfångstkommissionen kan inte stoppa den illegala dödandet av utrotningshotade valar i en etablerad whale fristad i strid med fördraget och IWC förordningar, hur ska de någonsin kommer att få verklig på större frågan om klimatförändringar? "
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Idag så mötte Ady Gil upp med Steve Irwin i Antarktiska vattnen. Ady Gil är målad i en färg som försvårar att se henne på radar. Så Ady Gil nådde fram till Stev Irwin utan att de hade sett henne på radarn.
Wrooom!
Måndag den 4 januari.
Lite nyheter från webben.
Japanerna har tappat bort Steve Irwin och hade två inhyrda flygplan för att lrta men utan resultat. Likaså har en av harpunbåtarna tydligen gett sig ut på jakt efter Steve Irwin vilket gör att de inte jagar valar utan "val" med plåtskal.
Ady Gil's färskvatten tog slut för någon dag sedan. Men någon snabbtänkt på båten fångade in ett mindre isflak som de smälte ned till färskt vatten. Påhittigt!
Så just nu så letar Sea Shepherd efter den japanska flottan och den Japanska flottans harpunbåtar letar efter Sea Shepherd.
Jag antar att Paul Watson är ganska nöjd med situationen då Sea Shepherds främsta mål är att sänka den japanska flottan ekonomiskt. Och det kostar många slantar att hyra in flygplan m m för att leta efter Sea Shepherd.
Wrooom!
Det bådar bra. Ekonomiskt sett i alla fall.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tror nog japanerna tycker annorlunda. Tihi!
Wrooom!
#4 Men vad dom tycker är ju……
Irrelevant?
Jodå. Helt och hållet tills dess de säger "Vi har slutat att jaga valar."
Wrooom!
Det är även numera Humbacks med på deras kvot!!!
Aj då! En val som jag gillar efter att ha sett Star Trek Voyage Home.
Wrooom!
Jodå dom ska finnas med. Knövalen är något helt underbar skapelse
Hittade denna underbara bild på en knölval (humpbacks) på Answers.com idag.
Wrooom!
Har du inte sett den tråden vi hade om den undersköna Migaloo den vita "knölen"
Migaloo! Underbart vacker! Jodå. Den minns jag.
Wrooom!
Tänk om dom skulle panga den. Då skulle allt vara kokt:-)
Säg inte så där! Skräm mig inte! 

Wrooom!
Läste någonstans i deras nyheter också att Japans en minister t o m hade gått ut och erkänt att de höll på med tjuvjakt..? Eller såg jag fel?. Ska kolla igen så återkommer jag.
Heja Sea Shepherds 

Nej då Migaloo fins inte på kartan att kunna ta!
Nej då jä….%#()=)(&%¤,,,, 
Du fick mina öron att spetsas!
Wrooom!
Någon mer som hört något om det jag skrev i #15?
#19 jag har skickat en förfrågan till en vän i amerika.
Erik Brush närmare bestämt.
Wrooom!

Har ni sett att den nya superbåten har blivit påkörd och sänkt av en av de japanska fiskebåtarna? Alla besättningsmän kunde räddas, men båten sjönk.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Nu har jag sett ett filmklipp som kommer från den japanska båten. Man ser ganska tydligt att superbåten ligger helt stilla tills fiskebåten är riktigt nära. Då accelererad superbåten framåt och verkar köra in själv i fiskebåten, så att fronten på superbåten går sönder. Frågan är om dom försökte backa, men klantade sig eller om det var planerat..?
Hur som helst, japanerna ska bort därifrån.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
kraschen
http://www.youtube.com/watch?v=5gATb8CMVVg
Snart dags för Sea sheperd att köpa sig ett gammal pensionerat slagskepp (från ryssarna t ex)
'jaga ni val så sänker vi er'
Leo värd på Motorcykel i fokus
#23 Sea Shepherd har redan en ny båt i aktion där nere, "Bob Barker". Ett före detta norskt harpunfartyg. Båten anslöt idag till Steve Irwin och Ady Gil och deltog i kampen där Ady Gil blev rammad.
#15, #20 Inget illa menat, men varför hela tiden ta omvägen förbi Erik Brush när alla nyheter finns rykande färska att läsa på diverse ställen på nätet? 
Erik Brush är bara en av alla ställen att titta på. Sen finns det ju hur många ställen som helst.
Speciellt nu! När det finns på både CNN och SVT också.
Helst hade man velat få kontakt med Paul Watson direkt men men.. man kan ju inte få allt.
Wrooom!