God dag 26//11
Äntligen tittar solen fram här över husen. Ljuvligt! Tösen klarade sin gradering under gårdags kvällen, ni må tro hon var stolt. Nja ska tilläggas även hennes mamma var inte lite till stolt heller.
Nu är det full fart utanför husen här, äntligen flyttas bodarna som funnits där i ca 1 ½år tid. Nu ser jag ut, ni må tro vad det känns härligt att få fri sikt ut genom fönsterna.
Ha en underbar dag alla
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jag har haft en slapp-förmiddag. Nu är det dags att sätta fart, tror jag.
Ska mocka hundgårdar och kaninburar, städa ett akvarium och se till att få bort lite hundhår och sand från golvet (längtar till riktig vinter med snö och frusen backe nu!). Kanske städar jag nån musbur oxå, när jag ändå är i farten…
Sen längtar jag ut i skogen på en härlig promenad. Först var jag sjuk en vecka, sen har jag varit lite låst hemma, då Drífa, vår vita siberian husky skulle valpa. I måndags kom de äntligen, och nu känner jag att jag vågar lämna henne och de små, så att jag, Vidar, Vittra och Ego får röra lite på oss. Tror inte det jagas älg heller, så jag vågar ha hundarna lösa äntligen!
Ska avsluta med att göra färdig del 3 i artikelserien om Nattfrostens första valpkull och lägga upp den (inne på spetsar och urhundar, om nån är nyfiken).
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Förmiddag sol, eftermiddag regn. En ständigt återkommande visa de senaste dagarna. Med dagstemperaturer nästan 10 gr.
Skall bort över helgen, åker imorgon, så idag åkte utegranen upp och alla ljusen kollade. Kör nog en tänd gran ikväll redan. Det är så mysigt att se den, även om ingen snö (bara regnvått) finns ännu. Jag ser den där jag sitter och ser TV eller läser.
Tids nog kommer snön nog, och det brukar jämna ut sig, så man kan nog förvänta sig att det snart vänder med massor av kyla och snö.
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.