Godmorgon 14 september
Här är man uppe med tuppen trots att jag inte ska till jobbet. Måste dock ring och säga ifrån att jag inte kommer idag heller.
Ser ut att kunna bli ännu en härlig höstdag här, det klarnar upp och det är vindstilla. Härligt!
Hur har ni andra det?
Sajtvärd för mitt eget liv
God morgon
Hoppas ni alla vaknat till en ny vacker dag! Nu är vi äntligen inne på datum 14 tänk snart ska det vara klart med sambytet. Den 3 okt ska det vara helt klart. Om ni visste vad jag längtar till det datumet, vilket är lika med inga hantverkare som stökar runt i min lägenhet och kommer in kl 07,10. Vilken känsla då det klart. Frid:-)
Nu är tösa i skolan och jag ska ta och gå ut med hundarna en stund. Krya på dig Promenixan, samt ett stort tack för den fina bilden.
Ha en fin dag alla. Hoppas vi ses på våran trevliga mötesplats inne på iFokus
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Tack Medde jag känner mig redan bättre
Någon dag till i vila så är jag redo för att ta itu med vår flytt och allt jobb sen. (flyttar 1;a oktober)
Ja visst ja! Nu ska ju flytta. Måste kännas kul att få lite större, sen var det ju inte så långt att ta sig.
Krya på dig!

Har jobbat, ska nu ut i rastgården och para hundar! Drífa som är vår tik blev ÖKL1 ÖKK2 CK BTKL4 på rasspecialen med 199 hundar i helgen. Grabben är dock helt oställd, men har spännande stamtavla (säger vår uppfödare som valt honom åt oss) och tävlar på hög nivå, dock ej som slädhund, utan ingår ni landslaget med sin amtte, hon kör skidor med lina eller pulka.
Håller tummarna att det är riktigt höglöp nu, så att det blir parning idag!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grattis Vattnadal till Drifas alla "bokstavskombinationer" jag kan inget om det där men det verkar ju toppenbra 

(#5 Hon fick ett 1:a pris i Öppen klass, Öppen klass är där vuxna tikar utan dragmeriter tävlar, de med dragmeriter går i bruksklass. Att få en 1:a innebär att hon är av mycket god eller utmärkt kvalitet. Alla med 1:or går vidare till KK, konkurrensklass. Där placerades hon som 2:a av 47 hundar och fick ett CK. CK betyder certifikatkvalitet och bara utmärkta hundar med så gott som obefintliga fel får detta. De med CK går sedan vidare till tikklassen (eller bästa hane, om det är en hane…), där alla CK hundar ur alla grupper (unghund, junior, öppen och bruks) tävlar om bästa tik 1-5. Bästa tiken får cert och får sen tävla mot bästa hanen om vem som blir BIR och BIM (bäst i rasen och bäst av motsatt kön) och den här gången var det ju BIS, best in show, då det bara var en ras med.)
MVH Elin

Tack för förklaringen, vad kul! Då blev jag ännu mer imponerad.
Då får väl tjejen ett extra tuggben att mumsa på idag? 

Hon fick en hel krabba! Fast det struntade hon i. Hon vill bara vara med Treitiak, grabben som ska bli far till henne kommande valpar. Fast det är inget riktigt höglöp än, så ingen parning idag heller…
MVH Elin
Godkväll alla!
Idag så har det varit en fin sensommardag igen med lite blandad molnighet och solsken. Har varit ute med hunden igen på långpromenad.
Igår så var vi i skogen hela dagen, plus att vi fick främmande på kvällen. Så det blev inget ifocus alls igår.
Ha en fortsatt bra måndagskväll 
God kväll!
Grattis vattnadal. Så himla bra resultat din vovve fick på utställningen. Samt specialen smäller alltid högt upp på merit listan