Djurparker iFokus

Djurparker

Etikett: nationalparker
Läst 908 ggr
nera
0

Lady Musgrave Nationalpark

Tänkte berätta om en otroligt vacker plats som jag besökte då jag var ute och reste en gång i tiden. Då var vi till Stora Barriärrevet när jag var i Australien för ca 20 år sedan snart. Då åkte vi båt länge och väl för att få dyka bland fiskarna i korallreven vid en fantastisk ö som hette "Lady Musgrave". Tyvärr har jag inga digitala foton därifrån som jag kan visa. Bara vanliga papperfoton som fans förr. Men jag lägger in några länkar så kan ni se själva vad jag talar om.

Att få simma bland alla färgranna fiskar och koraller, det var en enorm upplevelse måste jag säga, som jag kommer att bevara för livet. Så klicka in er på länkarna och titta och njut. För njutit av detta ställe har jag gjort. Och "live" dessutom.Glad

Någon mer som varit där?

Lady Musgrave

Bilder från Lady Musgrave

medde
0

Nu blev jag väldigt nyfiken på var du varit nera. Men ack så avis jag blev också Flört. Det lät så underbart det du skrev!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
0

Frazer Island var ett annat ställe som vi också besökte med helt fantastiska laguner .

Där kunde man se Dingos och vildhästar

Frazer Island

medde
0

Måste in och läsa och se vad det är för vackert du varit ute på nera.

Nu måste jag börja spela Lotto! Så jag kanske en gång i livet får en chans.

leo-
0

Jag ett par behållare på ryggen och lite glas framför ögonen och stora barriär revet låter som en väldigt lyckad kombination Skrattande

vill dit

men har just nu inte råd Rynkar på näsan

medde
0

#4 Du med? Har du varit och dykt förut leo? Visst är det ljuvligt vi brukade då jag bodde på Cypern att åka iväg till Israel och egypten att dyka så ofta vi kunde vid ledighet.

leo-
0

Jag och en kompis tog cert men dom hade satt hans foto på mitt och mitt foto på hans så vi skickade in dom och fick aldrig tillbaka dom

Har hållt på en hel del med fridykning innan (alltså utan tuber)

vet inte hur bra det är numer men då hade jag 2,5-3 min effektiv bottentid (Från att man nådde botten till man var tvungen att förbereda uppstigning)

nera
0

Hoppas både du leo och medde, och även andra som finner detta intressant - får råd att besöka detta ställe, för det är värt varenda spänn! Jag är enormt tacksam att jag gjorde detta då det begav sig. Idag vete sjutton om jag skulle orka bege mig ut på en sådan långresa…

Förresten så använde jag bara snorkel och cyklop. Ingen djupdykning här inte… Foten i munnen

medde
0

Men det räcker att bara vara i vattnet så kan man njuta av dess skönhet

nera
0

En annan har lite respekt för havet och allt som finns däri, så jag höll mig nära ytan.

Något som var kul och en märklig upplevelse, det var när man satt på en avsats på den stora båten som vi åkte dit med, det var en avsats som gick ner i vattnet så man kunde komma i och snorkla lättare i vattnet. Där nere så simmade många färgranna och oblyga fiskar som gärna tog sig en smakbit på oss. De nafsade på oss som för att undersöka oss vilka vi var. Snacka om att det var en "kittlande" upplevelse Flört På benen alltså…Skäms

Glömde säga att det fanns även hajar där..

medde
0

#9 HajarFörvånad Alle man upp i båten!!!!

leo-
0

7 inga djupdykningar Obestämd

http://www.dn.se/sport/brittisk-kvinna-krossade-fridykningsrekord-1.198775 ?

När vi höll på så var det just snorkel och cyklop och naturligtvis fenor som man kallade fridykare

länken visar tävling i djupdyk utan att andas som kallas fridyk idag

Gillade du det så ska du till Japan där dom har fiskar som äter döda celler på fötterna som en skönhetsbehandling såg jag på tv

nera
0

# 11 Jamen du, det där människorna som sysslar med sånt är ju helt fenomenala! Förvånad  Har sett dem på TV hur de håller på och töjer gränserna. Sånt skulle en annan aldrig våga ge sig på

Till Japan..näääe. Det får bli i ett annat liv det..Tungan ute

nera
0

# 10 Ja du, det kan man lugnt säga att man tänkte…Du må tro att man simmade rätt nära båten..där det var grunt. Och när man skulle ta sig in till själva ön så hade man lite smått hajskräck i hasorna..

leo-
0

TRÅDKAPNING

Det stora blå  en helt underbar film om två fridykare som bla sitter på botten av en pool och dricker champagne

klart sevärd om man har lite intresse av sånt här OBS gammal film

medde
0

#14 Det är en av mina favorit filmer.

nera
0

# 14 Ingen fara leo. Du kapar inte alls tråden. Kyss (Är van..hä-hä..Flört)

Tack för tipset på filmen leo . Ska försöka få tag i den. Skrattande

medde
0

#161 Filmen är helt underbar. Du ångrar dig inte nera

nera
0

Glad