Etikettvilda-djur
Läst 870 ggr
Bettan
2013-10-13, 16:25

Delfindödandet i Japan fortsätter

Den japanska staden Taiji var verkligen inte omtyckt. På film skildrade man staden omfattande delfinjakt. Nu tänker staden locka turister genom att starta en marinpark. Samtidigt fortsätter man med delfindödandet.

Läs mer Göteborgs Posten

Ha en bra dag

Sport iFokus

medde
2013-10-15, 18:49

Det är så hemskt det som händer i bukten där..Sea shepherd är där hela tiden och bevakar..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Skymning
2013-10-29, 08:44

Kan det ens kallas jakt? De äter väl inte ens delfinköttet utan det säljs som valkött i stället, för ingen vill äta delfin… Dessutom ges djuret inte en ärlig chans som i den mesta annan jakt där tanken är att djuret ska lida så lite som möjligt. I min värld kallas det snarare masslakt på försvarslösa djur.

Å andra sidan kan jag förstå traditionen och varför man har gjort så här i alla år och faktiskt fortsätter. Hur vidrigt det än är, så slåss de om samma mat och det är väl där problemet med människans expansion ligger. Även om inte Japans population växer så mycket just nu, så är de väldigt många människor som ska ha mat. Vi kommer aldrig kunna påverka dessa traditioner så länge det handlar om överlevnad.

Jag mår så dåligt av att se de där bilderna att jag har slutat. Det ändrar dock inte min uppfattning om att det är naturvidrigt att så hänsynslöst slakta något man inte ens har för avsikt att egentligen äta. Förmodligen för att djuret är så mytomspunnet.

Heter det De eller Dem?

medde
2013-10-30, 13:15

Delfinköttet säljs bland annat till skolor så det äts, men det har bevisats att det finns en mycket hör kvicksilverhalt i kött. Så inga nyttiga saker att äta

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen