Annons:
Etikettfoto
Läst 2275 ggr
Malinolsn
7/28/13, 8:59 PM

Djurplågeri

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker bara att detta osar djurplågeri.. 😢

Annons:
Mantissa
7/28/13, 9:00 PM
#1

vart är bilden tagen?

Malinolsn
7/28/13, 9:01 PM
#2

Stockholm någonstans verkar det som..

Itchy
7/28/13, 9:02 PM
#3

kan ju vara från ett rescue center oxo, eller så är björnen gammal eller drabbats av tandsjukdom

You can't spell Bitchy without Itchy

mls13
7/28/13, 9:04 PM
#4

I vilket fall som helst är det alltid bra att kolla upp sådant här för man kan aldrig vara säker!

Malinolsn
7/28/13, 9:08 PM
#5

Har kollat upp nu, och det ska vara på Ölands Djurpark.

Mantissa
7/28/13, 9:12 PM
#6

Vi tar ju normalt inte bort tänder på djurparksdjur om det inte är något fel på dem. Kanske såg den bara ut att vara tandlös, björnars läppar hänger ju o sladdrar rätt mycket. Eller så är det gammalt från en park utomlands där den även kan ha lärt sig att "vinka" för att få mat.

Annons:
Malinolsn
7/28/13, 9:23 PM
#7

#6 Visst kan det vara så.. Men tycker att det är hemskt att dessa djur ska visas upp på det sättet, tycker inte att dem ska användas till den typen av underhållning. 
Åker man till en Djurpark för att se vilda djur, så vill man ju se dem så naturliga som möjligt, iaf jag. 

Sen vet jag inte riktigt vart jag står i frågan om att tänderna är dåliga, och tagits bort därför. Jag undrar om björnen lever ett fullvärdigt liv utan dem. 
Många veterinärer rekommenderar ju avlivning på sällskapsdjur med väldigt dåliga tänder, just för att livet inte är fullvärldigt längre. 
I den frågan är jag faktiskt lite kluven..

Man inbillar ju sig alltid det värsta tyvärr, exempelvis att tänderna är borttagna för att det inte ska kunna skada någon etc (visst, den har ju stora tassar också, men tror ni fattar vad jag menar..). Man frågar också sig själv om hur inlärningen till vinkningen gått till. Man har sett och hört allt för många skräckexempel..

medde
7/28/13, 10:59 PM
#8

Björnar på parker kan det. I våra ögon kan vi kanske se det som vinkning. Även Skansen björnar har jag sett 'vinka' Men jag är just nu Öland. Har tänk åka förbi just för jag vill se den parken. Nu har jag ännu en anledning.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[NettanNo]
7/31/13, 11:12 AM
#9

Jag tycker det ser ut som en tavla ju.

[Mustangcab]
7/31/13, 12:06 PM
#10

Veterinärer rekommenderar inte avlivnig av sällskpasdjur pga dessa saknar tänder. Det beror på vilker djurslag det är. En katt som har FORL klarar sig utmäkt utan tänder.

Mantissa
7/31/13, 6:49 PM
#11

Jag tycker förövrigt att man bör använda ordet djurplågeri med försiktighet, speciellt när man bara har antaganden från någon utomstående besökare som grund. Ordet blir lätt urvattnat

Malinolsn
7/31/13, 7:03 PM
#12

#10 Nu vet jag inte var du bor någonstans, men häromkring gör dom det iallafall. 

#11 Ok, sorry. Men jag tycker iallafall inte att det känns rätt.. Men iofs så är jag emot de flesta djurparker, så det kan väl bero på det. 

När jag ser den här bilden så tänker jag mycket på reklamen som går på tv, om att dom vill att folk ska bli djurfaddrar. "Dom slog honom för att få honom att dansa" bara ekar i mitt huvud i och med att jag inte visste att björnar "vinkar" naturligt. 

Jag antog att han hade blivit lärd att vinka, och det tycker jag är fel eftersom att jag är emot att djur, framför allt vilda rovdjur, ska förmänskligas.

Mantissa
7/31/13, 7:15 PM
#13

🙂
Björnar klarar sig hyffsat bra med få tänder. I fångenskap bör det inte vara något problem alls.

Annons:
[Mustangcab]
7/31/13, 8:53 PM
#14

# 13 Du har onekligen träffat fel veterinrer. Min ena katt har FORL och är 13 år det är ingen som andats om hon ska avlivas pga av detta.

Upp till toppen
Annons: