Djurparker iFokus

Djurparker

Etikett: djurparker
Läst 931 ggr
medde
0

Bör späckhuggare vara turistattraktioner?

Nej och åter nej säger  och tycker jag.

Men nu till saken. Jag skrev tidigare under veckan om en kommande film "Blackfish". På länken nedan kan nu se ett riktigt bra repotage om späckhuggarna som är och jobbar som  clowner i en pool och då riktas det speciellt Tillikum och  vad som hänt runt denna val.. Men missa inte att klicka in er och titta om ni vill se en del av sanningen

Länk Abc News 

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Tarotstollan
1

Nej, det tycker jag inte. Dessa stora djur behöver så mycket utrymme att det finns inte en chans att någon park kan ge dem det de behöver.

1 st. delfin skulle behöva minst 100 fotbollsplaner i utrymme för att kanske trivas något sånär (enligt mig), hur blir det inte då med 10 delfiner.
1 späckhuggare skulle ju behöva minst 1000 fotbollsplaner då.

Var finns denna park och vem av "bestämmarna" skulle vilja betala för all denna mark där det endast finns vatten och 1 djur?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

medde
0

#1 Ingenstanns och kommer inte finnas. Håller med dessa djur ska inte vara till för att roa oss.

Tarotstollan
0

Nej, det är bättre att de som på vissa ställen anordnar båtresor där man kan se dem i sitt naturliga element. Det tjänar både naturen, djuren och människor får jobb på!
Mer sådant, fast att bensinen till båtarna smutsar ner så är det nog i långa loppet bäst för hela Mamma Jord!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

medde
0

Resorna finns bland annat i Norge, mycket bra gjorda och inte verkar "störa" dom på något sätt. Det är se djuren i sitt rätta element.

Leffe
1

Tycker delfiner och späckhuggare ska vara i det fria

medde
2

Marina djuren hör inte hemma i shotsglasen

shaneekung
0

Hur står brukar poolen vara för djurparks delfiner och späckhuggare?

sissie
1

Det spelar nog ingen roll hur "stor" bassäng de har. I det vilda har de hela hav att leva och leka i. Alla bassänger är för små för att de ska kunna leva på ett naturligt sätt.

Resor med båtar för att titta på valar, späckhuggare, delfiner är ett utmärkt sätt att få se dem. Dessutom så är de också nyfikna djur som gärna kommer nära båtarna. Så chansen är stor att få se och möta dem.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Sehvrin
2

Ja, om det är i form av valsafari.

Nej, om de hålls i bassäng.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus