Annons:
Etikettsvenskadjurparker
Läst 544 ggr
tlover
2018-11-14 17:11

Vilka djurparker har du besökt?

Vilka djurparker har du besökt och vad tyckte du om dom?

Jag har besökt Lycksele Djurpark (flera gånger), Junsele Djurpark (en gång), Kolmården (en gång) och en Djurpark i München en gång).
Den jag tycker mest om är Lycksele Djurpark, men då minns jag inte så mycket om dom andra heller.

l'm back

Annons:
Tant Grön
2018-11-14 17:21
#1

Borås Djurpark, Skansen och Parken Zoo i Eskilstuna. Skulle gärna vilja besöka Nordens ark, men det har aldrig blivit av.

Herveaux
2018-11-14 17:44
#2

Oj, har ingen aning om hur många gånger jag besökt alla parkerna men dom jag besökt i Sverige är: Skansen, Kolmården, Parken Zoo och  Furuvik. 
Utomlands har det blivit: ZOO i Köpenhamn och SeaWorld i San Diego eller Orlando (var så liten så minns inte vilken stad, vi besökte både Kalifornien och Florida😛)

Favoriten är ZOO i Köpenhamn.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

kamera0710
2018-11-15 06:10
#3

Har besökt Lycksele, Junsele, Frösön, Orsa, Järvzoo, Furuvik, Skansen, Kolmården, Borås, Nordens Ark och Skånes Djurpark.

Har tre favoritparker, Lycksele, Borås och Järvzoo.

Tant Grön
2018-11-15 06:55
#4

#3 Vad tyckte du om nordens ark? Det är en Djurpark som jag skulle vilja se.

kamera0710
2018-11-15 11:38
#5

#4 Sevärd, men lite överskattad. När jag läst om parken lät det som om det är jättehägn till ALLA arter, det stämmer inte riktigt.

monstermash
2018-11-17 16:25
#6

Borås Djurpark, Nordens ark, Kolmården och Aalborgs zoo

Annons:
tlover
2018-11-17 16:39
#7

#3 Hur var Frösön? vi bor ju så nära att vi måste ju dit nån gång men dom verkar ha stängt på vintern

l'm back

kamera0710
2018-11-19 05:40
#8

#7 Jag är inte alls tilltalad av den parken och har inte besökt den sedan 2010. (Ändå besöker jag trakten varje år, eftersom jag är uppvuxen där.) Det verkar som det förblir lika trist år efter år, om man ska döma efter andra besökares kommentarer. Länkar till sighten barnsemester.se, där besökare betygsatt parken. 

Två citat som jag bara kan instämma i:

_"Ser plastigt och billigt ut! Majoriteten av de som arbetar där pratar varken svenska eller engelska. Hemsk! förvaring av djur snarare än en Djurpark. Kommer aldrig mer att besöka eländet!"
_

"Nedslitet dåligt zoo. Kändes som man gick omkring på ett gammal nedlagt zoo. Rekommenderas inte!!"

https://www.barnsemester.se/attraktioner/froso-zoo/betyg-och-kommentarer

sassak_1994
2018-11-19 13:06
#9

Bara iår så har jag vart på Parken Zoo, Skansen och Orsa Björnpark. När man var yngre så har man vart på Skånes Djurpark, Kolmården och Universeum.

tlover
2018-11-19 13:09
#10

#8 okej så då gör det inget om man missar det

l'm back

Maleficum
2018-11-19 18:54
#11

Skansen (varit mest där då vi under gymnasiet spendera en vecka där på etologikurs),

Nordens Ark (fast det var länge sedan nu men är min favorit),

Universeum (varit där rätt många gånger men länge sen nu),

Kolmården (länge sen och bara ett fåtal gånger),

Skånes Djurpark (var där med universitetet när jag läste osteologi),

Helsingborgs fågelpark (som jag tror kanske heter något annat nu),

Fjärilshuset,

Aquaria.

Loro park (är nog enda zoo utomlands jag besökt).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: