Annons:
Etikettnationalparker
Läst 2794 ggr
Leffe
7/28/15, 1:44 AM

Kändislejonet Cecil, 13, brutalt dödad

Kändislejonet Cecil, 13, har dödats brutalt. Nu jagas en spansk man för dådet. Hans död är en tragedi, han var en symbol för Zimbabwe.

Aftonbladet

Annons:
CaptainBunchie
7/28/15, 10:31 AM
#2

Fy vad hemskt! Nog kan det vara lite illa att säga, men jag hoppas faktiskt att (den riktige) mördaren tas fast och får ett rejält straff för det (sätt gärna upp hans huvud på väggen som trofé när de är klara med honom, eller?).🤐
Nej FY!!! Blir nästan illamående.🤮

Vila i Frid Cecil ❤️😢

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

TerreJ
7/28/15, 2:18 PM
#3

Riktigt tragiskt. Varför gör man ens något sådant.. kan man inte bara låta djuren vara och få leva, att någon ens skulle vilja bära ett djurs päls eller ha ett huvud som prydnad kommer jag aldrig förstå. Låt pälsen vara på djuret och låt djuren vara. De var ändå här först

 Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

Gittan
7/28/15, 8:35 PM
#4

😢

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Blue_Lugia]
7/29/15, 7:50 PM
#5

Vila i frid!

UllaNo
7/29/15, 10:58 PM
#6

Det var tydligen en rik tandläkare i USA som är skyldig. Jag skulle vilja föra in hans tandborr långt upp i skallen på honom.

Annons:
[Blue_Lugia]
7/29/15, 11:55 PM
#7

Folk är inte friska alltså…förlåt, men jag blev bara så ledsen när jag fick höra om det. Alltid är det djuren som får dra det kortaste strået pga människans egoistiska behov….!!

Leffe
7/30/15, 1:34 PM
#8

Protestvåg tvingar tandläkaren att stänga mottagningen. Den amerikanska tandläkaren Walter Palmer har erkänt att han sköt lejonet Cecil. Hans mottagning har tvingats stänga efter att ha blivit nedringd av upprörda människor.

Läs vidare Aftonbladet

Catwoman
7/30/15, 2:52 PM
#9

#8 Vad bra. Hoppas de jagar honom som ett villebråd.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Bettan
8/1/15, 10:00 PM
#10

Rykten om att Cecils bror är dödad av tjuvjägare. Ett rykte alltså

Läs vidare Aftonbladet

Ha en bra dag

Sport iFokus

Catwoman
8/2/15, 3:19 PM
#11

Falsklarm

Aftonbladet

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

majvi
8/8/15, 1:02 PM
#12

Palmer ville skjuta en elefant också men de hittade inte en tillräckligt stor.Men han har dödat många djur tidigare och han bryr sig inte om ifall de är utrotningshotade eller ej.

Det finns en förening  för troféjägare, de är 50.000 medlemmar och de belönas t.ex när de gör en grand slam dvs dödar olika vilda  djur  för nöjes skull

Safari International has some 50,000 members, 150 chapters and collects $3.17 million in membership dues each year. It raises another 7 million from their annual convention.

But what is truly despicable about this organization is that it encourages slaughter through awards.
SCI’s record book system ranks the biggest tusks, horns, antlers, skulls and bodies of hunted animals. Hunters are rewarded with trophies for completing a “Grand Slam.”

There are 15 “Grand Slams.” The ones that cover Africa are:
1. The African Big Five Club (African lion, African Leopard, African elephant, African buffalo and an African rhinoceros.
2. “Dangerous Game of Africa” (requires a minimum of five from the African lion, African Leopard, African elephant, African rhinoceros, African buffalo, Hippopotamus and Nile Crocodile)
3. “African 29” (African lion, Leopard, elephant, rhinoceros, buffalo, and a small cat, eland, bongo,kudu, nyala, sitatunga, bushbuck, sable antelope, roan antelope, oryx/gemsbok, waterbuck,lechwe, kob or puku, reedbuck or rhebok, wildebeest, hartebeest, mamalisc, impala, gazelle, pygmy antelope, springbok, dik-dik, bush duiker, forest duiker, nubian ibex, aoudad, hippopotamus, and wild pig)
4. “Cats of the World” (minimum of four of: lion, Leopard, Cheetah, Jaguar, cougar, lynx, cougar or Puma, serval, carcal, African golden cat or bobcat)
There are dozens of other reward categories with members able to purchase special gold and bejewelled pins for the number of kills they rack up.
There is also the Global Hunting Award that requires the killer to have hunted 6 continents to receive a diamond award (a minimum of 17 native in Africa, 13 native or introduced in North America, 4 native or introduced in South America, 6 native or introduced in Europe, 6 native to Asia and 4 introduced in the South Pacific, for a total of 50 animals).

There is the Hunting Achievement Award that requires a minimum of 125 animals, or 60 if hunting with a bow.

And for women they have the Diana award, given to women who “have excelled in international big game hunting.”

https://www.facebook.com/captpaulwatson/posts/10153393430140932

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Catwoman
8/8/15, 1:55 PM
#13

Fruktansvärt

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Annons:
Tarotstollan
8/8/15, 8:51 PM
#14

Jag förstår inte folk som har som nöje att döda djur. Vad får de ut av det? Om man blir anfallen oprovocerat kan jag förstå att man dödar i nödvärn men för övrigt, NEJ!
Om nu tandläkaren hade det så tråkigt i sitt liv att han behövde något att göra, kunde han hjälpa hemlösa, rädda djur, städa i naturen eller bli polis eller brandman. De som jobbar med sådant har ju fullt upp!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Leffe
8/8/15, 9:03 PM
#15
Leffe
9/8/15, 1:21 AM
Tarotstollan
9/8/15, 1:36 AM
#18

#17. Bla bla bla…
Det spelar ingen roll vad han säger för det han har gjort är oförlåtligt!
Jag hoppas verkligen att han blir utlämnad och får ett rejält kännbart straff.
Inte för att det gör att Cecil kommer tillbaka, utan för att det kanske kan hindra andra som går i  mördartankar om andra storviltsjakter!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Leffe
9/8/15, 2:12 AM
#19

Han visste nog vad det var för Lejon.

Ing-Marie
10/12/15, 9:15 PM
#20

Tandläkaren frikänd. Han hade tydligen tillstånd skjuta ett Lejon. Inkluderar verkligen detta tillstånd att se till så att lejonet jagas ut från parken så det kan skjutas?

Annons:
Tarotstollan
10/12/15, 10:45 PM
#21

😈😈😈😡😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Gittan
10/12/15, 11:00 PM
#22

Kan bara skaka på huvudet.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Upp till toppen
Annons: