Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 1342 ggr
Tarotstollan
6/15/14, 12:37 AM

Skjuten jätteelefant

Visserligen bodde han inte i Djurpark men det är för sorgligt!😭
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19057021.ab

När skall de inse att det de gör är fel?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Martin
6/15/14, 12:50 AM
#1

De inser helt säkert redan nu att det de gör är fel. De tycker väl bara att de inte har så många andra val till att tjäna grova pengar.

mvh Martin

Leffe
6/15/14, 12:52 AM
#2

Man vill bara svära av vrede och frustration

denstore
6/15/14, 1:16 AM
#3

Det kusligaste är väl att tjuvjägarna oftast inte alls tjänar så mycket på det hela. Visst, det är mycket i en engångssumma, och med hänsyn till köpkraften som finns i landet, men sannolikt borde det vara mindre än man kunde tjäna på turism. 25000 per kilo elfenben. Men det är då förknippat med stora risker, och det är stora projekt, med många inblandade under ganska lång tid. Dock så borde vi bojkotta all import från de länder som ligger bakom jakten på sällsynta djur. De kommer inte att sluta innan det smärtar för dem själva, och deras plånböcker.

Martin
6/15/14, 2:23 PM
#4

Jag är för dåligt insatt i vad jägarna får ut av det hela men jag såg en dokumentär för ett par år sedan där det handlade om stora summor relativt till de jobb de skulle kunna ha.

Visst är turismen stor i många av de här delarna, men jag tror faktiskt inte att guiderna och de andra generellt får ut lika mycket som de som sysslar med tjuvjakt. Men visst, det är ju å andra sidan inte lika farligt heller.

mvh Martin

denstore
6/15/14, 3:45 PM
#5

Problemet är ju att tjuvjakten tar slut när elefanterna tar slut. Och då har man dödat inkomsterna från turismen också. Det är löftena om snabba pengar som är orsaken till att man har det här problemet, och de pengarna kommer från Östasien, där elefenbenet köps trots förbud.

Martin
6/15/14, 11:32 PM
#6

Tyvärr tror jag inte tjuvjakten tar slut då, jag tror bara det blir andra arter som får stryka med. Redan nu är ju även noshörningen hårt drabbad av tjuvjakt och det kommer säkert att bli andra arter om än inte för elfenbenets skull.

mvh Martin

Annons:
Leffe
6/16/14, 12:38 AM
#7

Jag vet inte om det är till någon hjälp, men jag har blivit fadder för elefanter och noshörningar genom WWF

Tarotstollan
6/16/14, 3:52 AM
#8

Jättebra Leffe, alla medlemmar är viktiga i djurskyddsorganisationer!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[mommo 12]
6/22/14, 2:16 PM
#9

Det är så dumt… Alltså en elefant så stor som Satao måste ju vara värd mer pengar levande, en ett elfenbenspulver.

Tarotstollan
6/22/14, 6:35 PM
#10

#9. Det dummaste av allt är att hade de klippt sina egna naglar och malt ner dem och ätit upp dem hade de fått samma effekt!
Dvs: ingen effekt alls eller möjligtvis någon mineral eller så. Är inte insatt i vad våra naglar består av.
Betarna består av i stort samma ämne (om jag inte har helt fel) som våra naglar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: